رژه افتخار رئال مادرید در بین رقبا

فینالیست این فصل لیگ قهرمانان اروپا از بین تیم‌های رئال مادرید، پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و چلسی انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رامین خادمیانی؛ مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا با انجام ۸ دیدار به پایان رسید تا ۴ تیم برتر باشگاهی قاره سبز مشخص شود. در این مرحله که از سال ۲۰۰۵ به بعد برای اولین بار خبری از دو بازیکن بزرگ دنیای فوتبال، کریستیانو رونالدو و لئو مسی نبود، کیلیان ام باپه یک تنه تیم پاریسن ژرمن را به مرحله بالاتر رساند و رئال مادرید با درخشش جونیور وینیسیوس ترک عادت نکرد و به نیمه نهایی رسید، پپ گواردیولا سنت شکنی کرد و با منچسترسیتی پای به مرحله بالاتر گذاشت و توماس توخل با صعود چلسی به نیمه نهایی کام قسمت آبی رنگ لندن را شیرین کرد.

پادشاه اروپا جزء جدایی ناپذیر نیمه نهایی

زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید پس از فراز و نشیب زیادی که در ابتدای فصل داشت ابتدا توانست به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان برسد و به قید قرعه لیورپول حریف آن ها در مرحله ۴/۱ نهایی شد. بازی که تکرار فینال این رقابت ها در سال ۲۰۱۸ بود و لیورپولی ها به دنبال جبران شکست و از دست دادن جام چند سال گذشته بود. سفیدپوشان مادریدی هم که در غیاب شمار زیاد بازیکنان خود به ویژه کاپیتان راموس با بحران کمبود بازیکن در خط دفاعی مواجه بود؛ در مادرید و در بازی رفت کار را یکسره کرد و با نتیجه ۳ بر ۱ از سد قرمزپوشان گذشت تا امید کلوپ و یاران به بازی برگشت در آنفیلد باشد. بازی درخشان کورتوا و سیوهای این بازیکن در همان ابتدای کار مانع از گشودن دروازه مادریدی ها شد و تا پایان این رقابت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا رئال مادرید برای سی امین بار به نیمه نهایی برسد و حریف چلسی در این مرحله باشد.

مزد توخل با صعود به نیمه نهایی

چلسی لندن که با امضای قرارداد با توماس توخل شوک مثبتی به تیمش وارد شده بود و حداکثر امتیازات را کسب کرده بود پس از صعود به مرحله ۴/۱ نهایی لیگ قهرمانان باید به مصاف پورتوی پرتغالی می رفت که در مرحله یوونتوس را حذف کرده بود. هر دو بازی رفت و برگشت دو تیم به دلیل محدودیت های کرونایی باید در ورزشگاه سانچس پیسخوان سویا برگزار می شد. بازی رفت که روی کاغذ پورتو میزبان بود با پیروزی ۲ بر ۰ آبی پوشان لندنی خاتمه یافت تا کونسیسائو امیدوار به بازی برگشت باشد. بازی که در دقایق پایانی با گل تماشایی مهدی طارمی بازیکن ایرانی پورتو با ۱ گل به سود تیم پرتغال به پایان رسید اما در مجموع تیم توماس توخل با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد و برای هشتمین بار به نیمه نهایی رسید تا حریف رئال مادرید شود.

سیتی پپ بالاخره طلسم نیمه نهایی را شکست

پپ گواردیولا در طی چهار سال حضور در منچسترسیتی همواره به دنبال افتخار اروپایی با این تیم بود که هر بار از دستیابی به آن باز می ماند؛ اما امسال پس از صعود مقندرانه از مرحله گروهی و شکست رقبا، در مرحله ۴/۱ نهایی UCL به مصاف دورتمند رفت. بازی رفت در انگلیس با نتیجه ۲ بر ۱ به سود آبی های منچستر به پایان رسید تا بازی همه چیز در آلمان مشخص شود. پپ و شاگردانش که بی صبرانه درصدد صعود به نیمه نهایی بودند با همین نتیجه بازی برگشت را هم پیروز شدند تا در مجموع با نتیجه ۴ بر ۲ راهی نیمه نهایی شدند تا در طول تاریخ سیتیزن ها این دومین حضور این تیم در این مرحله باشد. پاری سن ژرمن حریفی است که شاگردان پپ برای رسیدن به فینال باید از سد آن ها بگذرند و تاریخ ساز شوند.

قدرت نمایی پاریسی ها با فرمانده ام باپه

سرمایه گذاری و هزینه زیاد ناصر خلیفه مالک پاریسن ژرمن فرانسه برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سال گذشته نتیجه داد و این تیم به فینال رقایت ها رسید اما به سد محکمی به نام بایرن مونیخ خوردند تا در نزدیکترین جای ممکن از دستیابی به جام ناکام بمانند. دست تقدیر یک سال بعد این دو تیم را در مرحله ۴/۱ نهایی UCL۲۰۲۱ با هم روبرو کرد. پاریسی ها که مصمم که به شکست باواریایی ها بودند در بازی رفت در آلمان این تیم را ۳ بر ۲ با درخشش ستاره بی چون و چرای این روزهای دنیای فوتبال شکست دادند و علارغم برد ۱ بر ۰ بایرنی ها در بازی برگشت و به یمن گل زده در خانه حریف، شاگردان پوچتینو برای سومین بار به نیمه نهایی راه یافتند و حریف منچستر سیتی شدند و امیدوارند که برای دومین بار به فینال رسیده و این بار جام قهرمانی را با دستان ستارگان خود لمس کنند.

برنامه بازی های نیمه نهایی لیگ قرمانان اروپا ۲۰۲۱

رئال مادرید – چلسی
منچسترسیتی – پاریسن ژرمن

بازی های دور رفت در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت و بازی های برگشت یک هفته بعد و در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =