آغاز پیش ثبت نام بیمه تامین اجتماعی دستیاران پزشکی از اردیبهشت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از آغاز پیش ثبت نام بیمه تامین اجتماعی دستیاران پزشکی از دو هفته آینده در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، بهروز رحیمی با بیان این که سال گذشته با سازمان برنامه و بودجه و مجموعه تأمین اجتماعی مذاکرات گسترده ای صورت گرفت و با توجه به دستورات اکید وزیر بهداشت و اینکه دستیاران در دوران کرونا زحمت زیادی را در بیمارستان‌ها کشیدند، موضوع بیمه تأمین اجتماعی دستیاران پزشکی نهایی شد، اظهار کرد: تفاهم نامه بیمه تأمین اجتماعی دستیاران به زودی به امضای دو وزیر بهداشت و رفاه می‌رسد و تا دو هفته آینده در سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پیش ثبت نام برای بیمه تأمین اجتماعی دستیاران آغاز می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به نحوه تأمین اعتبار بیمه تأمین اجتماعی دستیاران گفت: این بیمه به صورت خویش فرما است و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به نمایندگی از دانشجویان این حق بیمه را پرداخت می‌کند و به این ترتیب سابقه کاری نیز برای دستیاران منظور می‌شود.

وی افزود: ردیف بودجه خوبی برای این موضوع مقرر شده است و به تصویب کمیسیون تلفیق و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است. پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار دستیار پزشکی بیمه تأمین اجتماعی شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درباره وضعیت پرداخت وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ یادآور شد: در ابتدای سال ۹۹ تقریباً ۹۰ درصد وام‌ها پرداخت شده است و اگر دانشجویی متقاضی باقی مانده باشد می‌تواند وام مورد نظر را با ثبت نام دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ هم وام ۱۵ میلیون تومانی برای دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی ادامه خواهد داشت و افرادی که دریافت نکرده اند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق رفاه و افتتاح حساب در بانک عامل مربوطه این وام را دریافت کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1093364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =