ثبات قیمت برنج‌های خارجی در ۳ ماه اخیر

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، از ثبات قیمت برنج‌های خارجی در ۳ ماهه اخیر خبر داد و گفت: قیمت برنج‌های هندی و پاکستانی ثابت مانده و به اندازه کافی این محصول در بازار موجود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اتاق اصناف تهران؛ آقای محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در خصوص قیمت برنج ایرانی و دیگر اقلام نیز افزود: برنج ایرانی به دلیل افزایش دستمزد کارگران، گران‌تر شده است.

وی از بهبود وضعیت موجود انواع روغن در روزهای آینده در سطح بازار خبر داد و گفت: این خبر به دلیل اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر واردات روغن خام به کشور برای تصفیه و نهایتا ًعرضه انواع روغن‌های مایع و جامد به بازار است. امیدوارم این مهم که جزو اقلام اساسی و مورد نیاز مردم است هر چه زودتر تامین و به بازار عرضه شود.

آقاطاهر در ادامه با اشاره به نوسان قیمت حبوبات ادامه داد: انواع حبوبات در سال جدید، حدوداً ۱ درصد گرانتر شده است البته در ماه رمضان کمی گرانتر می‌شود که عموماً با پایان ماه رمضان، مجدد قیمت به حالت اولیه باز خواهد گشت.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با تاکید بر تاثیر بحرانی که تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا در بازار صنف خود ایجاد کرد است گفت: هر چند صنف بنکداران مواد غذایی از جمله صنوف گروه یک است و تعطیل نیست؛ اما گروه‌های شغلی زیادی در آماج تعطیلی‌های شیوع کرونا قرار گرفته و منجر به کسادی و رکود کسب و کار در همه اصناف شده است.

آقاطاهر ادامه داد: تعطیلی رستوران ها، چلوکبابی ها، تالارهای پذیرایی، تعطیلی مراسم‌های متعددی که در ایام ماه رمضان و اعیاد برگزار می‌شد و... جملگی منجر به عدم خرید از بنگاه‌های توزیع و بنکداران مواد غذایی شده است. از سوی دیگر نیمه تعطیل شدن ادارات و سازمان‌های دولتی نیز مصرف را کاملا کاهش داد.
وی با اشاره به تعطیلی پاساژها و مراکز خرید مواد غذایی مسقف ادامه داد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی پاساژها و محل‌های مسقف و فعالیت یک سری از واحدهای این اتحادیه داخل پاساژها، لذا ۲۰ تا ۲۵ درصد کل اعضا اکنون روزهای تعطیل را پشت سر می‌گذرانند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: با اعلام تعطیلی از سوی ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ بخشنامه اتاق اصناف تهران به اتحادیه‌های مربوط موضوع را از طریق پیامک و فضای مجازی به همه اعضاء اطلاع رسانی کردیم و خوشبختانه اعضا نیز با تبعیت از همه دستورات و برنامه‌های ستاد ملی کرونا و رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی، تاکنون به جرات می‌توان گفت که هیچ گونه تلفات جدی که بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا باشد را متحمل نشدند. امیدواریم در آینده نیز شاهد هیچگونه اتفاق ناخوشایندی برای اعضا رخ ندهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =