محرومیت در حاشیه شهر از چشم مسئولان پنهان مانده است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره گفت:اختلاف طبقاتی و محرومیت در حاشیه شهرهای بزرگ مثل تهران،همواره از چشمان مسئولان و اقشار مردم پنهان مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،محرومیت در اطراف تهران به یکی از معضلات اجتماعی شهر تبدیل شده است و بسیاری از مسئولان و اقشار مردم نسبت به این طبقه محروم بی تفاوت هستند. در این میان اما بسیج دانشجویی دانشگاه سوره اقدام به برگزاری تور عکاسی در مناطق محروم اطراف تهران کرده است که می‌تواند نقطه عطفی در توجه قشر دانشجو نسبت به مسائل و مشکلات جامعه باشد.

در همین ارتباط،حسین کرباسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره‌ جزئیات برگزاری تور عکاسی در مناطق محروم اظهارکرد:دانشگاه سوره که وظیفه تربیت دانشجویان متعهد و متخصص هنری را در راستای سازمان تبلیغات اسلامی برعهده دارد،در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را جهت احیای وظیفه اجتماعی خود انجام داده است.

وی افزود: اختلاف طبقاتی و محرومیت در حاشیه شهرهای بزرگ مثل تهران،همواره از چشمان مسئولان و اقشار مردم پنهان مانده است؛ زمانی که به این مناطق می‌روید و محل زندگی و خوراک و پوشاک آنها را می‌بینید، متوجه می‌شوید که مسئولان برنامه‌ای برای این مناطق ندارند؛ این درحالی است که طبق بیانات مقام معظم رهبری مهمترین بخش عدالتخواهی، محرومیت زدایی است.

کرباسی ادامه داد: اخیرا طرحی را در دانشگاه سوره مطرح کردیم که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت؛برنامه‌ای که در آن تیم عکاسی تشکیل شده و از ابعاد مختلف مناطق محروم با موضوع محرومیت و اعتیاد عکاس های هنری تهیه شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سوره تصریح کرد: تیم عکاسی شامل تعدادی از دانشجویان خانم به همراه استاد راهنما، فرشاد عسکری کیا عضو هیئت علمی دانشگاه و تیمی که وظیفه تامین امنیت گروه را بر عهده داشتند به مناطقی از جمله محله های قدیمی و باستانی هَرندی،دروازه غار،قهوه خانه اسماعیل پور،منزل شیخ رجبعلی خیاط و دِه کوره های شمس آباد عازم شدند و عکس هایی تهیه کردند.

وی افزود: عکس های تهیه شده پس از داوری در نگارخانه دانشگاه قرار داده شده و در نهایت از نفرات برتر تقدیر خواهد شد. همچنین در نظر داریم در مناطق مختلف تهران نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کنیم.

وی درباره‌ نقش گروه‌های مردمی و جهادی در مناطق محروم اشاره کرد:گروه‌های جهادی و مردم خَیِّر زیادی در این مناطق در حال خدمت رسانی هستند؛از جمله این که جواد قربانی مسئول قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران در محله احمد آباد مستوفی با ما دیدار کرد و اقدامات سازنده ای که در طی چندین سال به انجام رسانده اند را بیان کرد.

کرباسی در پایان گفت: اردوی تور عکاسی از مناطق محروم با حمایت دانشگاه و دانشجویان شرکت کننده،گامی در راستای ادای تعهد اجتماعی و احساس مسئولیت هنری ما بود و امیدواریم که قاب‌هایمان تلنگری برای مسئولان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =