واکنش تند چین به اظهارات بایدن درباره تضمین امنیت ژاپن

سفیر چین در واشنگتن اطلاعیه مشترک آمریکا و ژاپن را برای صلح و ثبات منطقه آسیا-اقیانوسیه زیانبار دانسته و آن را مانعی برای حفظ مناسبات عادی دیپلماتیک بین چین و آمریکا خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اشپیگل؛ اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن بدون هیچ قید و شرطی حتی با جنگ افزار هسته ای از امنیت ژاپن دفاع می کند با واکنش چین مواجه شد.  

در همین رابطه، «کویی تیانگای» (Cui Tiankai) سفیر چین در آمریکا، اطلاعیه مشترک آمریکا و ژاپن را برای صلح و ثبات منطقه آسیا-اقیانوسیه زیانبار دانسته و آن را مانعی برای حفظ مناسبات عادی دیپلماتیک بین چین و آمریکا خوانده است.

بر اساس این گزارش، تضمین امنیت ژاپن از سوی ایالات متحده آمریکا حتی با استفاده از جنگ‌افزارهای هسته‌ای ناخشنودی و واکنش شدید چین را در پی داشته است. چین از سخنان جو بایدن درباره دفاع از امنیت ژاپن به شدت انتقاد کرده و آن را برای صلح جهانی زیانبار دانسته است.

در ارتباط با افزایش تنش بین چین و آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) بر عزم این کشور در دفاع از امنیت ژاپن تاکید ورزیده بود.

آمریکا تاکید کرده است که در دفاع از امنیت ژاپن این کشور بدون درنگ از هر امکانی و حتی از سلاح هسته‌ای بهره خواهد گرفت.

جو بایدن جمهوری خلق چین را بزرگترین چالش امنیتی آمریکا می‌داند و به بهانه دفاع از امنیت کشورهای منطقه و به‌ویژه تایوان، آمریکا بر حضور نظامی خود در دریای جنوبی چین افزوده است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1093432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =