پروتکل‌های بهداشتی در تهران کمتر از ۵۰ درصد رعایت می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه گزارشاتی داریم که پروتکل های بهداشتی در سطح شهر تهران حتی کم تر از ۵۰ درصد رعایت می شود و این موضوع خطرناک است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران گفت: موج چهارم کرونا همچنان ادامه دارد چراکه پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر کم‌تر از ۶۰ درصد رعایت می‌شود.

وی افزود: متأسفانه گزارشاتی داریم که این پروتکل‌ها شاید کم‌تر از ۵۰ درصد رعایت می‌شود. این موضوع خطرناک بوده و باعث می‌شود تا این موج کرونا به صورت فوری رعایت نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به علاوه ما به زودی ۴ انتخابات و انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و این امر نیز نگرانی‌ها را به ویژه در تهران بیشتر می‌کند.

هاشمی با اشاره بر لزوم ایجاد کمیته ویژه کنترل کرونا ابراز داشت: بررسی آمار فوتی‌های بهشت زهرا نگرانی زیادی ایجاد کرده است. قرار است این نگرانی را با ارسال نامه‌ای به ستاد کرونای تهران و ستاد کرونای کشور اعلام کنیم. لذا باید کمیته بحران جدی برای این دو ماه پیش رو به ویژه برای آئین نامه فعالیت‌های انتخاباتی برای برگزاری پرشور انتخابات ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که راهکار عملی کنترل کرونا چیست، عنوان کرد: تعطیلی کامل شهر امکان پذیر نیست اما رعایت پروتکل‌ها باید از حد فعلی بیشتر باشد. بر اساس آخرین گزارش‌ها، حضور بیش از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ناوگان حمل و نقل عمومی آن هم با ظرفیت حدود ۴۰ درصد خطرناک است و توصیه می‌شود مردم کم‌تر از این ناوگان استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ما تقریباً به ۲۰۰ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون عمومی نیاز داریم که این امر نیز به زودی محقق نمی‌شود لذا برای کنترل شیوع، باید سامانه حمل و نقل عمومی را تقویت و واگن‌های بیشتری را اضافه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =