«سردار حجازی» از ماموریت ویژه رهبری برای بسیج سازندگی تا حضور در لبنان

فرماندهی شجاع و خادمی بی ادعا که سال ها در دوران دفاع مقدس، بسیج و سپاه و در مبارزه با تررویسم تکفیری برای خدمت به کشور و نظام عمر خود را صرف کرد تا در نهایت در سمت جانشین فرمانده نیروی قدس به لقاالله پیوست.

ایسکانیوز_گروه سیاسی: هنگامه اذان مغرب و عشا یکشنبه (۲۹ فروردین) بود که روح بلند یکی از خادمان این ملت، فرماندهی پرکار و شجاع سردارسید «محمد حسین زاده جازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بر اثر عارضه قلبی به لقا الله پیوست. 

سردار حجازی در کارنامه کاری خود سوابق درخشانی از جمله فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ،ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح را دارد. 

همچنین وی مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت و در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت.

گفتنی است، پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حکم سردار سلامی فرمانده کل سپاه، وی به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد. 

بر اساس این گزارش؛ رهبر انقلاب در دیدا با فرماندهان سپاه و بسیج در سال ۱۳۷۹ از سردار حجازی می‌خواهند که طرح بسیج سازندگی را انجام دهند.

 رهبری در آن دیدار خطاب به سردار حجازی اینطور گفتند که: «یک چیز دیگری به ذهن من آمد که گفتیم آقای حجازی و آقای سعیدی‌کیا شاید بتوانند آن کار را راه بیندازند. نمی‌دانم حالا به کجا رسیده؟ «طرح بسیج سازندگی».»

 در این راستا پیام های تسلیت متعددی به مناسبت درگذشت سردار حجازی از سوی شخصیت ها و نهادهای مختلف صادر شد که از جمله آنها می توان به پیام های «روابط عمومی کل سپاه پاسداران»، «حجت الاسلام علی شیرازی» نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد و مشاور سابق فرمانده نیروی قدس سپاه و «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره کرد. 

از طرف دیگر، با همه خدماتی که سردار حجازی در دوران کاری خود در راستای دفاع از مردم مظلوم کشورهای مختلف در مقابل تجاوزگران و تروریست های تکفیری مورد حمایت غرب داشت، «اتحادیه اروپا» در سال ۱۳۹۰ نام سردار محمد حجازی را به دلایلی که به زعم آنها حقوق بشری خوانده شد، در فهرست تحریم ها قرار داد. 

آنچه مشخص است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به طور خاص نیروهای سرافراز سپاه قدس هیچ گاه قائم به فرد عمل نکرده اند و سابقه بیش از چهاردهه انقلاب اسلامی نشان داده که نبود هیچ یک از فرماندهان نه تنها موجب تضعیف و سستی در کارها نشده، بلکه موجب انگیزه بیشتر و تلاش مضاعف نیروها خواهد شد. 

ضایعه فقدان سردار حجازی میتواند سخت و گران باشد، اما با هوشمندی و درایتی که در سلسه مراتب نیروهای مسلح سراغ داریم، در این موضوع جای هیچ نگرانی نیست و امثال سردار حجازی ها در ساختار نظام و نیروهای سرافراز سپاه رشد و نمو دارند و همگی با الگو گرفتن شهدایی از جمله سردارحاج قاسم سلیمانی در راستای تامین منافع و امنیت ملی و سربلندی بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر: 1093462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =