اختلاف نظر بایدن و فرماندهان ارتش درباره نحوه خروج از افغانستان

یک رسانه آمریکایی از اختلاف نظر فرماندهان ارتش ایالات متحده با رئیس جمهور این کشور درباره نحوه خروج از افغانستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وال استریت ژورنال؛ فرماندهان ارتش آمریکا نگران هستند که تصمیم جو بایدن درباره نحوه خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان، به امنیت این کشور آسیب بزند.

بر اساس این گزارش، ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، ژنرال آستین میلر که نیروهای ناتو در افغانستان را هدایت می‌کند و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده اصرار بر حفظ حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در افغانستان دارند.

نگرانی فرماندهان ارتش آمریکا شامل لوید آستین فرمانده پنتاگون نیز می شود. وی هشدار داده که خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان می‌تواند به امنیت این کشور لطمه بزند.

نگرانی بابت امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکا از این کشور در حالی مطرح می شود که اشرف غنی دیروز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی ان ان در پاسخ به این سوال که آیا نگران سقوط دولت افغانستان در پی حمله طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو نیستید، اظهار کرد: خیر، در ۲ سال گذشته بیش از ۹۵ درصد عملیات‌ها توسط نیروهای امنیتی و انتظامی افغانستان انجام شده است.

براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، قرار است از ابتدای ماه مه (۱۱ اردیبهشت) آغاز شود و تا ۱۱ سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، پایان یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =