پژوهشی برای درک بهتر از بیماری کرونا

طی تحقیقی جدید در انگلیس قرار است داوطلبان جوان و سالمی که قبلاً به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، عمدا دوباره در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بیزینس اینسایدر؛ محققان دانشگاه آکسفورد قصد دارند جهت بررسی واکنش بدن فرد بهبود یافته از بیماری کرونا، طی یک تحقیق «چالش انسانی» داوطلبان جوان و سالمی که قبلاً به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند را دوباره در معرض ویروس قرار دهند.

هدف این پژوهش آن است که مشخص شود، چه میزان از ویروس به ابتلای دوباره فرد منجر می‌شود، واکنش سیستم ایمنی بدن انسان چگونه است و این امر چه تأثیری در ایجاد ایمنی در برابر ویروس کرونا دارد.

آغاز تحقیق از ماه جاری

پیش بینی می‌شود تحقیق مذکور پس از دریافت تاییدیه اخلاقی در ماه جاری آغاز شود و طی آن افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله‌ای که قبلاً به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند، استخدام می‌شوند. این تحقیق در دو مرحله و با شرکت ۶۴ داوطلب انجام می‌شود.

آنها در محیطی ایمن و کنترل شده در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند و گروهی از محققان سلامت شان را رصد می‌کنند.

البته یک پژوهش مشابه در انگلیس نیز در جریان است که برای بررسی واکسن و درمان‌ها، داوطلبان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

پژوهشی برای درک بهتر از بیماری

«هلن مک شین» پروفسور واکسن شناسی در دانشگاه آکسفورد و محقق ارشد پژوهش می‌گوید: مطالعات چالش انسانی مواردی را نشان می‌دهند که در پژوهش‌های دیگر قابل مشاهده نیست، زیرا آنها به شدت کنترل شده‌اند.

وی افزود: هنگامی که شرکت کنندگان دوباره به ویروس مبتلا می‌شوند، دقیقاً متوجه می‌شویم سیستم ایمنی بدن آنها نسبت به نخستین بار ابتلاء به کووید ۱۹ چه واکنشی نشان داده است، ابتلاء دقیقاً در چه زمانی چه اتفاقی می‌افتد و دقیقاً چه میزان ویروس وارد بدن شده است. چنین پژوهشی علاوه بر درک ما از بیماری، به توسعه تست‌هایی کمک می‌کند که پیش بینی می‌کند افراد در برابر ویروس محافظت شده‌اند یا خیر.

مطالعات چالش انسانی نقشی کلیدی در توسعه درمان برای بیماری‌های مختلفی از جمله مالاریا، تیفوئید، وبا، آنفلوانزا و سل داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =