حسان دیاب: لبنان در آستانه فروپاشی قرار گرفته است

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان سفر به قطر و دیدار با مقامات این کشور نسبت به خطر فروپاشی کشورش در نتیجه بروز بحران های فراگیر و حل نشده از جمله عدم موفقیت تشکیل دولت تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روسیا الیوم؛ «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان سفر خود به قطر با اشاره به بحران‌های حل نشده پیش روی این کشور از کشورهای عربی خواست در کنار لبنان بایستند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه سخنانش گفت: «لبنان در آستانه فروپاشی است. پس از گذشت ۹ ماه از استعفای دولت، مشکلات مانع تشکیل دوباره کابینه می‌شود».

دیاب ضمن اشاره به ایستادگی قطر در سال ۲۰۰۶ در کنار دولت لبنان و کمک به این کشور در راستای بازسازی مناطق جنگ زده پس از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «به برادران عرب هشدار می‌دهیم که لبنان در خطر جدی قرار گرفته است؛ این کشور دیگر طاقت انتظار ندارد».

دیاب در ادامه بار دیگر بر انتظارات مردم لبنان برای دریافت کمک فوری از سوی کشورهای عربی تأکید کرد.

نزدیک به یک هفته پیش هم حسان دیاب نسبت به اوضاع پیچیده لبنان در رویارویی با مشکلاتی از جمله عدم تشکیل کابینه دولت و حل بحران اقتصادی ناشی از انفجار بندر بیروت هشدار داد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی تأکید کرد: «در حال حاضر لبنان از مرحله سخت و خطرناکی عبور می‌کند. باعث تأسف است که بحران تشکیل کابینه جدید لبنان همچنان ادامه دارد و حل و فصل نشده است. فرایند تشکیل دولت جدید با پیچیدگی‌هایی مواجه شده است».

دیاب در ادامه سخنان خود پیرامون تداوم بحران تشکیل دولت جدید افزود: «متأسفانه برخی به اوضاع سیاسی، اقتصادی و معیشتی توجهی ندارند. این مردم هستند که تاوان مناقشات سیاسی را پس می‌دهند».

انتهای پیام/

کد خبر: 1093576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =