محسن نصر: در لیگ قهرمانان، آمادگی بدنی حرف اول را می‌زند

کارشناس فوتبال کشورمان طی گفتگویی به بررسی عملکرد چهار نماینده فوتبال کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی، مجتبی احسان؛ در مورد وضعیت نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صحبت هایی را با محسن نصر یکی از مربیان فوتبال کشورمان و بازیکن سابق ماشین‌سازی تبریز انجام دادیم که در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

محسن نصر پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با توجه به اینکه بازی های لیگ قهرمانان آسیا با فاصله زمانی کم انجام می شود تیم‌ها فرصت تمرین و کار کردن روی نقاط ضعف و قوت یکدیگر را ندارند و فقط زمان ریکاوری را خواهند داشت. در این نوع بازی‌ها آمادگی بدنی حرف اول را می‌زند چون هرچه بازی‌ها جلوتر برود بدن بازیکن تحلیل خواهد رفت. حتی در برخی از موارد دیده‌ایم که در این نوع مسابقات بعضی از تیم‌هایی که فقط سه الی چهار بازیکن خوب داشته اند و کسی امیدی به موفقیت آنها نداشته در بین تعجب همه، توانسته‌اند نتایج درخشانی را کسب کنند که دلیل آن آمادگی بدنی بازیکنان آنها بوده است.

نصر در ادامه به بررسی وضعیت فولاد خوزستان پرداخت و تاکید کرد: فولاد از دو بازی ابتدایی خود ۴ امتیاز را کسب کرده است و در ادامه پنج روز طلایی را در پیش خواهد داشت پنج روزی که طی آن باید دو دیدار حساس را مقابل النصر عربستان برگزار کند که به نظر من ۶ امتیاز این دو بازی به اندازه ۱۲ امتیاز ارزش خواهد داشت. فولاد اگر بتواند ۴ امتیاز را از این دو بازی کسب کند صعود خود را به مرحله بعد تقریباً قطعی خواهد کرد.

وی در مورد تیم النصر عربستان نیز گفت: النصر یکی از تیم‌های بزرگ و باتجربه عربستان است که قطعاً ارزش امتیازهای این بازی‌ها را خواهند دانست. عربستانی‌ها به خوبی می‌دانند اگر از این دو بازی موفق به کسب ۴ امتیاز شوند صعود خود را به مرحله ی بعدی ساده تر خواهند کرد.

این مربی فوتبال در مورد تیم السد، دیگر تیم این گروه نیز اظهار داشت: السد تیم بزرگی است و قطعا از نظر ذهنی در جایگاه خوبی قرار دارد و از این نظر در طول بازی‌ها کم نخواهد آورد اما آمادگی بدنی نسبت به آمادگی ذهنی در اولویت قرار دارد و السد برای موفقیت در این بازی‌ها باید از نظر بدنی نیز آماده باشد.

بازیکن سابق ماشین سازی در مورد تراکتور نیز گفت: تراکتور که در دو بازی اخیر خود دو امتیاز را بدست آورده است. در بازی نخست برابر پاختاکور ازبکستان کم تجربگی رسول خطیبی در بازی های آسیایی خود را نشان داد و درحالی که ۲ بر صفر از حریف خود عقب بودند در عرض چند دقیقه سه گل دریافت کردند و به سختی بازی را با تساوی به پایان بردند. در بازی دوم نیز خطیبی به اصطلاح با تعارف ترکیب خود را برای دیدار مقابل الشارجه مشخص کرد و در حالی اشکان دژاگه را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد که این بازیکن دیگر آمادگی سابق را ندارد هرچند دژاگه یکی از جنتلمن‌های فوتبال کشورمان است اما باید قبول کنیم که دیگر به پایان فوتبال خود رسیده است و توانایی خارج کردن تراکتور از زیر فشار را ندارد و در این بازی نیز هر لحظه توپ به او می رسید با تاخیر تصمیم گیری می کرد و پاس های خود را دیر به هم تیمی هایش می رساند.

وی در ادامه تصریح کرد: تراکتور در نیمه دوم با تعویض اشکان دژاگه و خروج او از زمین به نوعی توانست نفس بکشد و حتی می‌توانست گل برتری را به حریف خود بزند اما رسول خطیبی دوراندیشی کرد و به کسب یک امتیاز راضی شد تا تیم خود را برای بازی های بعدی آماده کند.

او همچنین در ادامه افزود: تراکتور در بازی های بعدی نباید اسیر جنگ روانی حریفان بخصوص حریف عراقی خود شود تا با آرامش بتواند به مرحله بعد صعود کند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد شرایط پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس تنها تیم شش امتیازی گروه خود است که نسبت به تیم های دیگر از انسجام بیشتری برخوردار است و توانسته است روند خوب خود در این سه چهار سال را حفظ کند.

وی افزود: به اعتقاد من بازیکنان پرسپولیس پیش از اینکه مربی از آنها بخواهد، چالش ها را درک می‌کنند و آنها را حل می کنند هرچند میتوان گفت که کادرفنی این تیم قبلاً این مسائل را به آنها تفهیم کرده اند. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس با وجود دستیاری خوب به نام حمید مطهری و یک شخصیت جنتلمن و بزرگ به نام کریم باقری در کنار خود توانسته است در امر رهبری تیم خود موفق عمل کند. در درون زمین نیز وجود کاپیتانی موفق به نام سید جلال حسینی که یکی از اسطوره های این تیم محسوب می شود به روند موفق این تیم کمک کرده است.

محسن نصر خاطرنشان کرد: پرسپولیس در بازی سوم خود در برابر نماینده کشور میزبان یعنی گوا قرار خواهد گرفت. پرسپولیس در این بازی کار سختی در برابر حریف خود خواهد داشت و با وجود اینکه موفق شده است در دو بازی اخیر خود چهار گل به ثمر برساند باید ببینیم آیا می‌تواند در برابر تیمی که تاکنون گلی را در این بازی ها دریافت نکرده است گلزنی کند و آنها را شکست دهد یا خیر؟

محسن نصر کارشناس فوتبال ، وضعیت استقلال را نیز مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: استقلال دو بازی نخست خود را با اقتدار پشت سر گذاشت و با نتایج خوب ۵ بر ۲ و سه بر صفر الاهلی عربستان و الشرطه عراق را شکست داد. اما من وضعیت استقلال را به ابر بهاری تشبیه میکنم که اگر یک بازیکن به تنهایی جرقه هایی از خود نشان ندهد نمی‌توانیم شاهد این نتایج باشیم.

محسن صدر در پایان اظهار داشت: برای قضاوت در مورد استقلال باید یکی دو بازی دیگر این تیم را نیز ببینیم تا بتوانیم درباره این تیم نظر بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن سلیمانی سرشت IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      با تشکر از جناب جعفری و ایسکا نیوز واقعا وجود جناب نصر و دیگر مربیان صادق و عاشق غنیمتست. بهره برده و لازمست بیشتر از وجود این عزیزان بهره گیری شود با احترام محسن سلیمانی سرشت.