ایران و آمریکا به سمت بازگشت همزمان به برجام می‌روند

یک روزنامه آمریکایی از احتمال توافق تهران-واشنگتن برای بازگشت همزمان به برجام خبر داد حال آنکه ایران می گوید زیر بار هیچ توافق گام به گام یا موقتی نخواهد رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین آنطور که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه می‌گوید، وارد مرحله تهیه پیش نویس شده که نوعی پیشرفت محسوب می‌شود حال آنکه در این میان، روزنامه «واشنگتن پست» مدعی شد که ایران و آمریکا در حال حرکت به سمت برداشتن گام‌های همزمان و متوالی برای بازگشت به برجام هستند.

این در حالی است که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران که ریاست هیات مذاکره کننده این کشور را در وین بر عهده دارد، با رد چنین ادعاهایی می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران تنها در خصوص گام نهایی به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفتگو می‌کند و شایعاتی نظیر طرح‌های گام به گام یا توافق موقت، بی‌پایه و اساس است.

در روز دوشنبه نیز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران بار دیگر تاکید کرد که پیش از هر چیز، این آمریکا است که باید به اجرای تعهداتش بازگردد و اقدام متقابل از سوی ایران بعد از راستی آزمایی وعده‌های آمریکا انجام می‌شود.

در هر حال، آنگونه که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید، روز گذشته، گفتگوها از موضوعات عمومی به سمت جزئیات رویه‌ای- نظیر چگونگی رفع تحریم‌ها و پایبندی به توافق هسته‌ای- حرکت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =