بخش ویژه کرونا در دفتر مشاوره امین واحد اصفهان راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا و کنترل استرس کارکنان، بخش ویژه کرونا در دفتر مشاوره واحد اصفهان راه‌اندازی شده است.

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره دارد. رشته هایی که می توانند به دانشجویان یا مردم مشاوره و راهنمایی بدهند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی دکتری و کارشناسی ارشد ظرفیت علمی عظیمی در دانشگاه وجود دارد که باید به نحو مقتضی از آن استفاده شود. نکته دوم اینکه خود دانشگاه با توجه به حجم خانواده ها، دانشجوها، کارکنان و اساتید نیاز به خدماتی در استان دارند تا از مشاوره های مختلفی که نیازمند است، بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان ادامه داد: دانشگاه با ایجاد دفاتر مشاوره، پیوند بخش علمی با بخش مخاطب و بازاری و خدمتی که در دانشگاه نیاز است را برقرار می کند. از این جهت اقدامی بسیار خوب است.

وی در ادامه افزود: دانشجویان و کارکنان از این ظرفیت استفاده می‌کنند و راهنمایی می گیرند این راهنمایی ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. خدماتی که قابل اطمینان، قابل اتکا و بدون نگاه اقتصادی بوده و سلامت کافی و لازم را دارد. مزیت بعدی این است که این دفاتر می‌تواند در اختیار منطقه و شهر هم قرار گیرد و رسالتی که دانشگاه به عنوان رسالت اجتماعی دارد به این موضوع کمک کند که دانشگاه مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد و خدمات لازم را به مردم منطقه و واحد دانشگاهی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با توجه به مجازی شدن فعالیت ها در ایام کرونا گفت: دفاتر مشاوره امین فعالیت خود را به سمت مشاوره های تلفنی و فعالیت مجازی برده‌اند این کار به این صورت در حال انجام است. برای مبارزه با شیوع کرونا نیز بخش ویژه کرونا راه اندازی کردیم که قسمت مشاوره آن به صورت کاملاً رایگان بوده، به همکاران خدمات می‌دهند و غربالگری دارند.

نجفی در پایان تشریح کرد: کارکنان و اعضای هیئت علمی باید فرمی به صورت مجازی پر کنند و اگر مشاوره خواستند همکاران ما این خدمات را انجام میدهند. این مشاوره ها هر هفته انجام می‌شود و هر دو روز یکبار کارکنان و اساتیدی که می خواهند به دانشگاه مراجعه کنند باید این فرمها را پر کنند؛ اگر احیاناً موردی مشاهده شد با آنها تماس می‌گیرند و راهنمایی شان می کنند. در این زمینه راهنمایی های روانشناسی هم می شوند. همکاران دانشکده پرستاری این کار را انجام می دهند. این خدمات به صورت ویژه در دانشگاه آزاد واحد اصفهان در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093726

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =