سومین روز افت متوالی قیمت نفت خام

قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر افزایش غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا و رشد تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن و هند، برای سومین روز متوالی پایین آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر افزایش غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا و رشد تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن و هند، برای سومین روز متوالی پایین آمد.

قیمت نفت برنت تا ساعت ۹:۵۵ به وقت تهران ۵۷ سنت یا ۰.۹ درصد افت کرد و به ۶۴.۷۵ دلار رسید. این شاخص در معاملات روز چهارشنبه هم ۱.۲۵ دلار سقوط کرده بود.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا که دیشب ۱.۳۲ دلار سقوط کرده بود تا این ساعت ۱.۰ درصد دیگر سقوط کرد و به ۶۰.۷۷ دلار بازگشت.

هر دو شاخص نفت تا به اینجای این هفته بیش از ۳ درصد سقوط کرده‌اند.

سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام جهان، هند، دیروز با رکورد زدن آمار مبتلایان روزانه به کرونا مواجه شد و حالا این احتمال وجود دارد که محدودیت‌های قرنطینه‌ای که تأثیری منفی بر تقاضای نفت دارند در این کشور تشدید شوند.

از سوی دیگر ژاپن که چهارمین واردکننده نفت خام در جهان است با رشد مبتلایان به کرونا در توکیو و اوساکا در نظر دارد وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =