ایران بر موضع خود پافشاری کند، آمریکا ناچار به لغوتحریم میشود

 کارشناس مسائل آمریکا گفت: اگر ایران بر موضع خود پافشاری کند آمریکا ناچار به تحقق خواسته ایران می شود و می توان امیدوار بود که آمریکا خواسته ایران را برآورده می کند.

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در خصوص تضاد رفتاری آمریکا در خصوص لغو تحریم ها به عنوان یکی از مهمترین دستورکارهای نشست وین، اظهارداشت: اظهارات متفاوت و تنها روند مذاکراتی در برجام مهم است. در بسیاری از مواقع صحبت ها صرفا در جمع رسانه ها یا برای افکار عمومی  گفته میشود  که الزاماُ آن موضوعی نیست که پای میز مذاکره انجام میشود.

وی گفت: ایران و دیگر کشورهای دخیل در برجام چشم انداز مثبتی برای برجام توصیف و ابراز خرسندی کرده اند، در این مسیر ایران به روی مواضع خود تاکید میکند، آمریکایی ها نیز موضع خود را مطرح میکنند. انتظاری نیز نیست که آمریکایی ها در فضای رسانه ای خود موضع متفاوتی داشته باشند.

این کارشناس مسائل آمریکا در خصوص به لغو تحریم ها بیان کرد: لغو به یک باره تحریم ها در قالب یک گام، خواسته ایران است که آن را هم به صورت شفاف مطرح کرده، از طرف دیگر هم آمریکایی ها خواسته خود را مطرح کردند.

ابوالفتح ادامه داد: باتوجه به انتظاری که از آمریکا داریم پیش بینی می شود اگر آمریکا بخواهد با ایران به توافق برسد، یا به راه حل بینابینی می رسند و در امتیاز دادن و امتیاز گرفتن مصلحت سنجی می کنند، یا در نهایت این دور از مذاکرات شکست می خورد.

وی تصریح کرد: اگر ایران بر موضع خود پافشاری کند آمریکا ناچار به  تحقق خواسته ایران می شود و می توان  امیدواربود که آمریکا خواسته ایران را براورده می کند اما مشخص نیست دقیقا چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس مسانل بین الملل در پایان با اشاره به چگونگی مذاکرات وین، خاطرنشان کرد: هیات ایرانی و دیگر کشورهای مشارکت کننده در مذاکرات همگی  تاکید دارند که مذاکرات رو به جلو است، اما هیچ کس از چگونگی آن صحبت نمی کند.

کد خبر: 1093788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =