سوپر لیگ اروپا در حالت تعلیق؟

به نظر می‌رسد رویایی که فلورنتینو پرز و همکارانش درباره سوپرلیگ اروپا از آن سخن می‌گفتند خیلی زود در حال پرپر شدن است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تقریبا ۷۲ ساعت پیش بود که بیانیه برگزاری سوپر لیگ اروپا توسط باشگاه رئال مادرید منتشر شد و از همان لحظه انتشار این خبر ، موج مخالفت های هواداران، بازیکنان و برخی باشگاه‌ها و بخصوص اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) را در پی داشت.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در واکنش به برگزاری این بازی‌ها از موضع یوفا دفاع کرد و تاکید کرد که هیچ تیمی حق شرکت در این بازی‌ها را ندارد و همانطور که یوفا اعلام کرده است تمامی شرکت کنندگان در سوپر لیگ از لیگ‌های داخلی و بازی های ملی حذف خواهند شد.

پس از برگزاری کنفرانس خبری فلورنتینو پرز اعتراض‌ها به اوج خود رسید تا جایی که روز گذشته هواداران تیم‌های انگلیسی بخصوص هواداران تیم فوتبال چلسی در خیابان های لندن تجمع کردند و خواستار انصراف تیمشان از سوپرلیگ اروپا شدند.

در ادامه این اعتراضات یوفا در بیانیه ای مشترک با لیگ های اسپانیا، انگلیس و ایتالیا و همچنین فدراسیون های فوتبال گفت: "اگر این اتفاق رخ دهد می خواهیم یک بار دیگر تکرار کنیم که ما، یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس، لیگ برتر، سری‌آ، فدراسیون فوتبال اسپانیا و ایتالیا و حتی فیفا و تمام انجمن های زیر مجموعه ما برای متوقف کردن این ایده متحد خواهیم شد. این پروژه بدبینانه طرحی است که بر اساس منافع شخصی چند باشگاه و در زمانی بنا نهاده شده که ما بیش از هر موقعی به همبستگی احتیاج داریم. ما برای جلوگیری از این اتفاق تمام تدابیر موجود در همه سطوح اعم از قضایی و ورزشی را در نظر خواهیم گرفت."

همچنین اولیور داودن، وزیر فرهنگ انگلیس اظهار داشت: "هواداران فوتبال ضربان قلب ورزش ملی ما هستند و هرگونه تصمیم گیری عمده باید با پشتوانه آنها باشد. ما نگران هستیم که این طرح بتواند در بالاترین سطح از بازی های ملی و داخلی ما بن بستی ایجاد کند."

شایعه انصراف برخی تیم ها

در ساعات ابتدایی روز گذشته اخباری مبنی بر انصراف تیم هایی چون بارسلونا، منچستریونایتد، منچسترسیتی، اتلتیکومادرید، چلسی و لیورپول از این رقابت ها منتشر شد. درحالی که فلورنتینو پرز تاکید داشت با تمامی باشگاه ها به توافق کامل دست یافته و امکان خروج از سوپرلیگ وجود ندارد، اما حالا به نظر می رسد این ایده بزرگ خیلی زود رنگ باخته و باشگاه های اروپایی علاقمند به ادامه دادن روال سابق هستند.

در همین زمینه نشریه اسپورت کاتالونیا خبر داد خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرده است که تیمش بدون موافقت اعضای هئیت مدیره باشگاه در سوپر لیگ اروپا شرکت نمی‌کند.

از طرف دیگر باشگاه اتلتیکو مادرید هم تصمیم گرفته تا در مسابقات سوپر لیگ اروپا شرکت نکند و رئال مادرید و فلورنتیو پرز در ائتلاف ضد یوفا و فیفا تنها مانده اند.

منچسترسیتی نخستین تیم خارج شده

ساعتی بعد از انتشار این خبر، منچسترسیتی به عنوان نخستین باشگاه انصراف خود را اعلام کرد و در بیانیه ای با مضمون "باشگاه فوتبال منچستر سیتی تأیید می‌کند که رسما برنامه خروج از سوپرلیگ اروپا را تصویب کرده است" خروج خود از این بازی ها را تایید کرد.

بعد از این اتفاق جلسه ای اضطراری میان سران ۱۲ باشگاه حاضر در سوپرلیگ برگزار شد و پس از آن اخباری مبنی بر ترک باشگاه های بارسلونا و اتلتیکو مادرید و منچستریونایتد از این جام به گوش رسید.

انصراف باشگاه‌های انگلیسی از سوپرلیگ

باشگاه رئال مادرید ابتدا خروج تیم ها از سوپرلیگ را شایعه ای بی اساس خواند و اعلام کرد سوپرلیگ با قدرت اجرا خواهد شد اما بعد از ساعتی خبر انصراف تیم های انگلیسی از این جام منتشر شد و بر این اساس پس از منچسترسیتی، پنج تیم انگلیسی دیگری که برای حضور در سوپرلیگ اروپا اعلام آمادگی کرده بودند، از تصمیم خود منصرف شدند و در پیام هایی جداگانه این انصراف را رسماً اعلام کردند.

پای پول بیشتری در میان است؟

در این میان نشریه موندو دپورتیووی اسپانیا هم خبری منتشر کرده است مبنی بر اینکه تیم‌های انگلیسی پس از دریافت وعده کسب درآمدهای مالی هنگفت، اقدام به کناره‌گیری سوپرلیگ اروپا کرده‌اند.

این نشریه مدتی شد یوفا، تیم های اسپانیایی و به خصوص رئال مادرید را دشمن خود می بیند و به همین علت به تیم‌های اسپانیایی پول پیشنهاد نشده است.

واکنش ها به خروج تیم‌های انگلیسی

جدایی تیم‌های انگلیسی از سوپرلیگ اروپا با واکنش های اهالی فوتبال همراه بوده است در همین زمینه کوین پاتریک ایگن گزارشگر فاکس اسپورت در توئیتی جالب اظهار کرد: چه کسی تصور می‌کرد میلیاردرها بتوانند میلیون‌ها مردم را بر سر یک موضوع متحد کنند؟!

همچنین کایل واکر مدافع تیم فوتبال منچسترسیتی نیز در اینستاگرام پستی با مضمون «فوتبال برای هواداران است» به اشتراک گذاشت.

پس از آن گری لینه‌کر ستاره سابق تیم ملی انگلیس و مجری برنامه مچ آف دِ دی، بخشی از رهبری جریان هواداری علیه سوپرلیگ را در روزهای گذشته برعهده داشت؛ با شنیدن خبرهای موثق مبنی بر خروج تیم‌های انگلیسی از سوپرلیگ، او توییت کرده است: توپ را پس گرفتیم.

حال با خروج قطعی ۶ تیم انگلیسی و همچنین اتلتیکو مادرید و البته انصراف احتمالی بارسلونا از سوپر لیگ اروپا، احتمال تعلیق این بازی‌ها بسیار زیاد بنظر می رسد و رویایی که فلورنتینو پرز و همکارانش از آن سخن می‌گفتند خیلی زود در حال پرپر شدن است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1093804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =