روز زمین پاک فرصتی برای درخواست از دولت برای حمایت بیشتر از مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه با بیان اینکه زمین بستر حیات پایدار است گفت: روز زمین پاک فرصتی است تا از دولت در خواست حمایت و مساعدت داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ فرنوش نوبخت افزود: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ٢ اردیبهشت ماه در سراسر دنیا برگزار می‌شود و باید فرهنگ حفاظت و صیانت از این کره خاکی که باعث حیات آحاد مردم است در بین افراد جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه به مقوله آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرها امروز به یکی از مشکلات تبدیل شده که تنها با توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری بخصوص مترو امکان پذیر است.

نوبخت با بیان اینکه متروی تهران و حومه دسترنج تلاش و زحمات بیش از ۳۰ سال افراد زیادی بوده است تصریح کرد: امروز نیازمند حمایت از سوی بخش‌های مختلف بخصوص حمایت دولت است تا این سرمایه حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: متروی تهران پاک‌ترین مجموعه حمل و نقل عمومی است و توانسته جایگاه خوبی را در بین کشورهای دیگر کسب کند.

نوبخت با اشاره به اینکه متروی تهران در حال حاضر با ۱۳۷ ایستگاه از نظر تعداد ایستگاه‌ها رتبه ۲۳ و از نظر طول خطوط در جهان رتبه ۱۵ و در آسیا جایگاه ۱۱ را دارد، خاطرنشان کرد: از آبان ماه ۱۳۹۶ تا فروردین ماه ۱۴۰۰ دو میلیارد و صد میلیون نفر با متروی تهران جابجا شده اند این در حالیست که تعداد ناوگان ما از کل مجموعه راه آهن بیشتر است اما هیچ قانون حمایتی نداریم و حتی در شرایط کرونا نتوانستیم از هیچ بخشی، کمکی دریافت کنیم. امیدواریم با توجه به شعار روز زمین پاک، احیای دوباره زمین همراه با افزایش بهره وری برای توسعه پایدار شاهد حمایت‌های بیشتری از سوی دولت برای توسعه و تعمیر و نگهداری متروی تهران باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =