پایان اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی در شتاب‌دهندۀ کهکشان

اولین دوره‌ پیش‌شتاب‌دهی شتاب‌دهندۀ کهکشان، با حضور هشت تیم استارتاپی در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط‌ عمومی ایرانسل؛ اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی در شتاب‌دهندۀ کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر «آموزش‌های کاربردی»، «ارزش‌آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» برگزار شد.

اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم‌های برتر، در طول سه ماه برگزار شد تا تیم‌های منتخب، طی این دوره از آموزش‌های مرکز نوآوری ایرانسل بهره‌مند شوند.

در اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، تیم‌ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسأله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین‌های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه‌ها و کارگاه‌ها، ارائه گزارش و در نهایت ارائه بوم ارزش پیشنهادی، از دست‌آوردهای ماه اول دوره پیش‌شتاب‌دهی بوده است. در ماه دوم، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های بوم مدل کسب‌وکار، موفق شدند تا همگام با پیاده‌سازی ایده در بوم، فعالیت خود را در آموزش‌ها و کارگاه‌های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم نیز کلیاتی در موضوع تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت‌آپی برای کامل‌تر شدن نگرش تیم‌ها از تمام ابعاد کسب‌وکار به آن‌ها ارائه شد.

با پایان اولین دوره پیش‌شتاب‌دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه‌های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد و تیم‌هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دورۀ شش ماهه شتاب‌دهی در شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می‌کنند.

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده بود.

دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل نیز از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹، توسط مجموعۀ «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده و ۱۲ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال ۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه‌اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند. تیم‌های استارتاپی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینه‌های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب‌سایت ا یرانسل لبزبه نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =