افتتاح ۵۷۱ پروژه حوزه دام و طیور / ‌نگرانی‬ بابت تأمین مرغ نداریم

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز ۵۷۱ پروژه در حوزه دام و طیور و با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۶ هزار و ۵۸۰ نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ مرتضی رضایی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی توسط رئیس جمهور اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شیوع ویروس کرونا صنعت دام و طیور کشور شاهد گاه‌های بزرگی در سرمایه‌گذاری و تأمین پروتئین کشور بوده که بخشی از آن در قالب ۵۷۱ پروژه در حوزه دام و طیور و با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۶ هزار و ۵۸۰ نفر با اجازه ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مجموعاً حدود ۲۷۰ هزار تن شیرخام، ۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۱۸ هزار تن گوشت مرغ، ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه، ۳۲ هزار تن تخم مرغ به ظرفیت تولیدات دام و طیور کشور افزوده خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی در دو سال اخیر عنوان کرد: دست‌یابی به خوداتکایی در تولید کره به طوری که از واردات حدود ۵۰ هزار تن در سال ۹۸ به کمتر از ۹ هزار تن در سال ۹۹ رسیدیم که صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیون دلاری برای کشور داشته است.

وی افزود: باعث افتخار است که ایران در سال جاری به باشگاه صادرکنندگان کره در دنیا خواهد پیوست.

رضایی به تحریم مواد غذایی توسط آمریکا اشاره کرده و بیان کرد: در سال ۹۸ و با اعمال تحریم‌های ظالمانه، آمریکا از ورود گله‌های مرغ اجداد به کشور جلوگیری کرد و اگر تدابیر مقام معظم رهبری و حمایت‌های جناب عالی نبود، می‌توانست تولید مرغ کشور را با چالش جدی رو به رو کند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده برای احیای مرغ لاین ایرانی، حلقه تحریم شکسته شد و در سال ۹۹ بیش از ۶۰ درصد از اجداد مرغ کشور از نژاد آرین تأمین شد و به همین دلیل نگرانی بابت تأمین مرغ کشور وجود ندارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره خاطرنشان کرد: در این خصوص ۴۸ زنجیره گوشت مرغ، ۴ زنجیره تخم مرغ، ۸ زنجیره تولید گوشت قرمز، ۱۶ زنجیره شیر و ۳ زنجیره بوقلمون ایجاد شده که باعث افزایش بهره‌وری در بخش دام و طیور شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته رکورد ۱۲ ساله تولید پیله تر ابریشم شکسته شد و از ۸۰۰ تن به ۱۶۷۸ تن در سال ۹۹ رسید و ضریب خوداتکایی تولید در نخ ابریشم از ۲۶ درصد به بیش از ۴۹ درصد در سال ۹۹ رسیده است که در صنایع قالیبافی و صنایع دستی نقش اساسی دارد.

رضایی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر اظهار کرد: راه‌اندازی اولین واحد پرورش مرغ مادر در استان بوشهر از طرح‌های دام و طیور است که با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه مرغ مادر و تولید سالانه ۳ میلیون قطعه جوجه آغاز به کار خواهد کرد و همزمان کارخانه جوجه کشی و کشتارگاه صنعتی هم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =