سورپرایزهای معکوس لیگ قهرمانان آسیا

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که برخی تیم‌ها نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت، نتایج لازم را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، هادی شاه‌مرادی؛ دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در حالی از امشب آغاز خواهد شد که نتایج دور رفت این رقابت‌ها با شگفتی‌هایی همراه بوده است.

یقینا درخشش تیم‌هایی مانند فولاد و حتی تراکتور از ایران که حالا خود را در قامت مدعی صعود از گروهشان مطرح کرده‌اند و البته عملکرد قابل تمجید شاگردان فرهاد مجیدی در گروه مرگ، در زمره اتفاقات فوق العاده این تورنمنت قرار می‌گیرد، اما در مقابل این موضوع بد نیست به تیم‌هایی بپردازیم که علیرغم هزینه‌های هنگفتشان، بر خلاف تصور نتایج ضعیفی کسب نموده اند.

الشباب الاهلی امارات

تیم مطرح شهر دبی زمستان گذشته با جذب عمر عبدالرحمن توجه همه را به خود جلب کرد و قرار بود از این بازیکن برای فصل جدید لیگ قهرمانان بهره ببرد اما اتفاقات به نحوی دیگر رقم خورد. نام این بازیکن از لیست آسیایی الشباب خط خورد و عملکرد تیمی آنها تا به اینجای کار نیز ضعیف بوده است.

تساوی با استقلال ازبکستان و شکست مقابل تیم‌های الهلال عربستان و آجی‌ام‌کا، تیم اماراتی را به قعرنشین جدول گروه تبدیل کرده است.

این در حالی است که در فصل گذشته رقابت‌ها، تیم الشباب الاهلی در پی کرونایی شدن بازیکنان آخرین حریفشان در مرحله گروهیی یعنی الهلال عربستان و به لطف اعلام نتیجه سه بر صفر این بازی که به سودشان اعلام شد، موفق به صعود از گروه شدند اما در مرحله حذفی در ضربات پنالتی بازی را به الاهلی عربستان واگذار کردند تا وداعی زودهنگام با مسابقات داشته باشند، وداعی که به نظر می‌رسد امسال زودتر انجام خواهد شد.

پاخناکور ازبکستان

همیشه از پاختاکور به عنوان یک تیم چغر یاد شده است. تیمی که فصل قبل مسابقات آنقدر قدرتمند بود که پس از صعود از گروه خود، حریف استقلال ایران شد و با شکست این تیم، در یک چهارم نهایی به مصاف پرسپولیس دیگر نماینده کشورمان رفت. بعید نیست اگر اخراج جلال الدین ماشاریپوف ستاره اصلی پاختاکور در دقیقه ۱۵ رخ نمی‌داد، نتیجه‌ای جز برتری یک بر صفر شاگردان گل محمدی در آن بازی رقم می‌خورد.

این تیم در فصل جاری اصلا در حد انتظار ظاهر نشده و با کسب دو تساوی سه بر سه و بدون گل که به ترتیب مقابل تیم‌های تراکتور ایران و نیرو هوایی عراق و شکست سنگین ۴ بر یک مقابل شارجه امارات، جایگاهی بهتر از رتبه چهارم گروه دوم مسابقات را به دست نیاورده است.

تیمی که باید دید برای دفاع از حیثیت خود در دور برگشت مرحله گروهی چه عملکردی خواهد داشت.

الاهلی عربستان

تیم بزرگ شهر جده که همواره حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا داشته و پای ثابت شش فصل اخیر این مسابقات بوده و در سه حضور اخیر خود نیز موفق به صعود از گروه خود شده، به نظر می‌رسد داستان امسالش کمی متفاوت است.

هر چند این تیم از حضور ستاره‌های خارجی مثل عمر السومه، میتریتا و ادریس فتوحی بهره می‌برد اما شش شکست پیاپی در لیگ عربستان، آخرین نتایج این تیم قبل از آغاز فصل جاری لیگ قهرمانان بود تا مشخص شود در حال حاضر از آن تیم همیشگی خبری نیست.

باخت سنگین ۵ بر ۲ به استقلال ایران و تساوی یک بر یک با الدحیل قطر و پیروزی ۳ بر صفر مقابل الشرطه عراق، هرچند روی کاغذ این تیم را امیدوار به صعود نگه داشته اما عملکرد قدرتمند نمایندگان ایران و قطر در این گروه، کار را برای سبز و سفیدپوشان عربستانی دشوار کرده است.

در صورت حذف زودهنگام الاهلی از دور مسابقات، با توجه به جایگاه این تیم در جدول لیگ عربستان، ظاهرا برای فصل بعد لیگ قهرمانان نباید منتظر حضور این تیم باشیم و پس از هفت سال به حضور پیاپی این تیم در بزرگترین تورنمنت فوتبال باشگاهی آسیا خاتمه داده خواهد شد.

السد قطر

بدیهی است که نباید از السد قطر بعنوان یکی از تیم‌های ناکام این دوره یاد کنیم اما تا پیش از شروع مسابقات، کمتر کسی انتظار داشت در پایان دور رفت مرحله گروهی، این تیم را در رده سوم جدول ببیند.

تیم تحت هدایت ژاوی در جستجوی آرزوهایی بزرگ در قاره کهن است. هرچند چند فصلی است که این تیم به دست تیم‌های ایرانی ناکامی را تجربه می‌کند؛ از شکست به استقلالِ منصوریان در پلی آف تا حذف توسط پرسپولیسِ گل محمدی در یک هشتم نهایی!

در حالی که به نظر می‌رسید این تیم با حفظ مهره‌های اصلی و جذب ستاره‌های جذاب، حضوری مقتدرانه خواهد داشت، اما توقف مقابل فولاد ایران در هفته اول و شکست سه بر یک به النصر عربستان در هفته دوم، شرایط تیم ژاوی را زیر تیغ برد و برد هفته سوم مقابل الوحدات اردن آنان را به جدول بازگرداند.

السد در شرایطی با ۴ امتیاز در رده سوم گروه D قرار دارد که فولاد و النصر ۵ امتیازی هستند و یقینا بازی مستقیم این دو تیم با شاگردان ژاوی در دور برگشت سرنوشت صعود این گروه را تعیین خواهد کرد.

الریان قطر

شاید از واقعیت به دور باشد که تیم الریان ملقب به "شیرهای قطری" را در قامت مدعی جدی تلقی کنیم اما باید به این نکته اذعان داشت که این تیم با توجه به قدرتی که دارد، نتایجی غیرقابل قبولی را کسب نموده است.

شجاع خلیل‌زاده مدافع ایرانی، فرانک کوم مدافع کامرونی و یاسین براهیمی هافبک الجزایری به همراه یوهان بولی مهاجم اهل ساحل عاج چهار بازیکن خارجی هستند که الریان را دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا همراهی می‌کنند.

الریان قطر که فصل قبل در مرحله پلی آف به استقلال ایران خورد و با پذیرفتن شکست ۵ بر صفر از تیم فرهاد مجیدی، نتوانست در مرحله گروهی حاضر شود، امسال مقابل دیگر تیم ایرانی تن به باخت داد تا ضمن کاهش امیدهای خود، انتظارات دیگران از این تیم را هم تنزل بخشد.

تساوی بدون گل با گوآ و دو شکست پیاپی مقابل پرسپولیس و الوحده، تیم الریان را به ضعیف‌ترین تیم این گروه تبدیل کرده است.

هر چند به نظر می‌رسد که یک حذف زودهنگام دیگر از لیگ قهرمانان آسیا، انتظار شیرهای قطر را می‌کشد، اما بد نیست بدانید که آنها با توجه به تساوی با الخور که قبل از آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان کسب کرده‌اند از هم اکنون جواز حضور در مرحله پلی آف فصل بعد این مسابقات را کسب نموده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =