۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
واقعه طبس؛ نشانی از نگرش آمریکا برای تعامل با ایران است

واقعه طبس، فارغ از پیامدهای منفی آن برای دولت آمریکا، نشان از نگرش و رویکرد این کشور برای تعامل با ایران دارد و کسانی که معتقدند می توان با آمریکا مذاکره و مصالحه کرد باید واقعه طبس را بار دیگر مرور کنند.

ایسکانیوز_گروه سیاسی: استکبارجهانی که تصور می نمود تمامی اهل زمین مقابل قدرت و ساز و برگشان تسلیم اند دیگر باره دیدند آنچه بر سرزمین ایران حاکم است ایمان می باشد و آنچه خود به آن اتکا دارند جز آهن خُرد شده و پوسیده چیزی نیست و خدا خواست این بارقه الهی باقی بماند تا آن روح قدسی، خمینی کبیر - که حرکت انبیا و اولیا را استمرار می بخشید در پرتو این نور الهی به قیام «الله اکبر» ایستاده و جهانیان رابه اعجاب و شگفتی وا دارد. شرق و غرب را در بهت و تحیر فرو برده و به همگان ثابت کند: «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

متن کامل یادداشت نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیکمْ إِذْ جَاءتْکمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِمْ رِیحًا وَجُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَکانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرًا»

پنجم اردیبهشت یادآور یکی از حوادث الهام‌بخش و عبرت‌انگیز در تاریخ دشمنی و کینه‌توزی آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است که پس از فروپاشی هیمنه پوشالی شیطان بزرگ در حماسه تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها به بهانه آزادی دیپلمات‌های جاسوس واشنگتن در تهران رقم خورد.

در این روز بزرگ یک باردیگر خداوند قهار به یاری امت انقلابی آمد و از عالم غیب ؛ جنودِ رحمانی که بادها و شن ها بودند برای نصرت نظام اسلامی برانگیخته شدند و مُهر ذلت و خذلان را بر سر شیطان بزرگ تا ابد کوبیدند چرا که خود در قرآن شریفش فرموده: «ان تنصرواالله ینصرکم ویثبت اقدامکم» و وعده او تخلف ناپذیر است.

استکبارجهانی که تصور می نمود تمامی اهل زمین مقابل قدرت و ساز و برگشان تسلیم اند دیگر باره دیدند آنچه بر سرزمین ایران حاکم است ایمان می باشد و آنچه خود به آن اتکا دارند جز آهن خُرد شده و پوسیده چیزی نیست و خدا خواست این بارقه الهی باقی بماند تا آن روح قدسی، خمینی کبیر - که حرکت انبیا و اولیا را استمرار می بخشید - در پرتو این نور الهی به قیام «الله اکبر» ایستاده و جهانیان رابه اعجاب و شگفتی وا دارد. شرق و غرب را در بهت و تحیر فرو برده و به همگان ثابت کند: «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

حافظه تاریخی ملت ایران و جهانیان گواهی می‌دهد راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای رنگارنگ دشمنی و جدال ظالمانه نظام سلطه و استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار علیه ایران اسلامی به دلیل اتکال ایرانیان به قدرت لایزال پروردگار متعال و تأسی به ولایت فقیه و رهبری پیامبرگونه انقلاب اسلامی و هوشمندی، هوشیاری و حضور در صحنه مردم عزیزمان با شرمساری و بی‌آبرویی برای سردمداران کاخ سفید همراه بوده است.

واقعه طبس، فارغ از پیامدهای بسیار منفی آن برای دولت آمریکا، نشان از نگرش و رویکرد این کشور برای تعامل با ایران دارد. تمام کسانی که معتقدند می توان با آمریکا مذاکره و مصالحه کرد و به تفاهم رسید باید واقعه طبس را بار دیگر مرور کنند و ضروری است متوجه این نکته باشند که آمریکایی ها اساساً از ابتدا، به دنبال مهار جمهوری اسلامی بوده است،روزی باحمله نظامی وروزی بافشارحداکثری و تحریم و امروز هم با چرخه معیوب مذاکره بدنبال مهار مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامیست.

نظام سلطه به سرکردگی آمریکا امروز بسیار زخم خورده‌تر و خشمگین‌تر از سال ۵۸ است. در آن سال‌ها انقلاب اسلامی ایران، نظام نوپا و نو رسته ای بود که منافع نامشروع آمریکا را تنها در خاک خودش تهدید می کرد. ایران امروز اما به حدی از اقتدار در جهان و منطقه رسیده و به درجه‌ای از قدرت نائل آمده است که منافع نامشروع ایالات متحده را در غرب آسیا تهدید می کند.

پیشرفت‌های نظامی،‌علمی و هسته‌ای ایران ابزار جنگ نرم‌ کشورمان در نبرد با شیطان بزرگ است. به همین دلیل روشن، کینه و نفرت آمریکا بیش از هر زمان دیگری است. اگر اقتدار بازدارنده نظامی ما به این سطح نرسیده بود، امروز شاهد ده‌ها حمله مشابه آنچه که در طبس رخ می بودیم. امروز این اتفاق رخ نمی دهد و تنها صحبت از گزینه‌های نظامی روی میز می شود اما جرأت عملی کردن آن را ندارند، زیرا دلیل آن، توان بازدارندگی نظامی است که به لطف خدا و همت مدافعان این مرز و بوم ایجاد شده است.

اگر شن‌ها روزی به امر خداوند مامور شدند تا ضامن امنیت این کشور باشند، امروز در فصل شکفتن ودر فصل پروانگی فرزندان ایران اسلامی  چه در بعد سخت افزاری وچه در بعد نرم افزاری وتشکیل دولت اسلامی و پایه ریزی تحقق تمدن نوین اسلامی،شکستی دیگر را بر استکبار جهانی وایادی آن تحمیل خواهندکرد.

پیام مهم دیگری که در بازخوانی ناکامی توطئه های گوناگون دشمنان - که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بر علیه انقلاب اسلامی داشته‌اند وجود دارد، این است: مادامی که مسئولان نظام اسلامی و ملت شریف در مسیر آموزه‌های حیات بخش الهی گام بردارند، امدادهای غیبی همواره پشت و پناه انقلاب و جمهوری اسلامی خواهد بود؛ همان گونه که به گفته امام، آن دانه های شن، مأمور خداوند بودند.

امدادهای غیبی الهی، با خنثی کردن توطئه آمریکا، بقا و استمرار انقلاب اسلامی را تضمین کردند، امروز هم از دیگر زمینه هایی که موجب جلب رحمت الهی و نزول امدادهای غیبی می شود، مقاومت فعال و استقامت در راه حق و پایداری در برابر سختی های پیش رو است. آیاتی در قرآن کریم به این مضمون اشاره می کند: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا وَیَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَذَا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ مُسَوِّمِینَ».

* نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر: 1094100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بچه محل IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      با سلام و خسته نباشید. تیتری که از سخنان این دوست عزیز برآمده نشان گر آن است که ایشون انگار واقعه طبس را کامل مطالعه نکرده و یا هدف از این عملیات را متوجه نشدند. از سخنان ایشون اینطور بر میاد که انگار ایران دست دوستی و پیمان به سوی آمریکا دراز کرده و یا هم پیمان بوده که آمریکا با عملیات طبس نقض پیمان کرده .تاریخ را باید بشتر مطالعه کرد. جدای از این مطلب دیگر قلم فرسایی شعاری جایگاهی نداره. ایسکانیوز یک رسانه دانشگاهی و فرهیخته هست و به صرف نام افراد نباید مطلب منتش کند .خسته نباشید.