انجمن علمی برای فعالیت استقلال ندارد

دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: این انجمن برای فعالیت استقلال لازم را ندارد و برای هر گونه فعالیت یا برگزاری کارگاه‌ها باید رضایت استادان را جلب کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حفظ استقلال و داشتن فعالیت خودجوش برای تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی یک اصل اساسی است. ذات فعالیت دانشجویی باید خودساخته و به دور از دخالت‌های بی‌مورد مسئولان باشد. انجمن‌های علمی محلی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان است که باید به واسطه یک استاد راهنما هدایت شود؛ اما نباید تغییر ماهیت داده و محلی برای باید و نبایدهای استادان شود.

مهدی نمازی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره فعالیت انجمن‌های علمی بیان کرد: انجمن علمی-دانشجویی باید مطابق اسمش فعالیت دانشجویی داشته باشد؛ اما متاسفانه به انجمن علمی -استادی تغییر هویت داده است. 

وی ادامه داد: انجمن علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار برای فعالیت استقلال لازم را ندارد و برای هر گونه فعالیت یا برگزاری کارگاه‌ها باید رضایت استادان را جلب کند. دانشجویان بدون اجازه استادان نمی‌توانند فعالیت کنند و این خلاقیت و نوآوری را از آنها گرفته است. 

دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) ادامه داد: انجمن علمی از نامش مشخص است که باید فعالیت علمی انجام دهد؛ اما استادان فعالیت این انجمن‌ها را به ماهیت آموزشی تغییر داده‌اند. 

وی با تاکید بر وجود سلایق علمی متفاوت بین افراد عنوان کرد: استادان برای دانشجویان همواره قابل احترام هستند؛ اما سلیقه و تمایل دانشجویان برای کار پژوهشی شاید با استادان متفاوت باشد و نباید در فعالیت علمی تحمیل انجام گیرد.

نمازی با انتقاد از نگاه از بالا به پایین استادان یادآور شد: بد اخلاقی و نگاه نادرست برخی از استادان به دانشجویان نیز در فعالیت‌های انجمن‌ علمی و دلسردی دانشجویان تاثیر گذار است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سایر مشکلات برای فعالیت انجمن علمی شیمی واحد یادگار امام بیان کرد: سپری کردن مراحل طولانی مدت اداری، کاغذبازی‌ها و نبود بودجه از جمله مشکلات اساسی برای فعالیت است. 

وی مطرح کرد: متاسفانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی در راستای حل مشکلات و نیازهای کشور نیست. این فعالیت‌ها در حد همان مکمل دروس تئوری باقی مانده است. 

برگزاری وبینار سود علمی ندارد

نمازی در پاسخ به این پرسش که برگزاری وبینار و کارگاه‌ها تا چه میزان برای دانشجویان آورده علمی دارد، گفت: وبینارها در واقعیت هیچ سود و عایدی علمی برای دانشجویان به همراه ندارد. کارگاه‌ها ولی با توجه به اینکه گواهی از مرکز باشگاه پژوهشگران برای آنها صادر می‌شود و به صورت عملی فعالیت دارند، قطعا مفید خواهد بود.

دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برگزاری کارگاه‌های علمی را مکمل دروس تئوری دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان در سال‌های تحصیل خود تنها مفاهیم علمی را به صورت تئوری و نظر آموختند؛ اما در کارگاه‌ها همان مطالب را به صورت عملی یاد می‌گیرند. 

وی ادامه داد: انجمن علمی تلاش دارد دانشجویان را در موضوعاتی که در بازار کار رشته‌ شیمی نیاز روز است، توانمند کند تا در آینده بتوانند جذب بازار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094102

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =