دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در بین اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت

رتبه‌بندی ۲۰۲۱ موثرترین دانشگاه‌ها از سوی نظام رتبه بندی بین‌المللی تایمز منتشر شد و بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در بین اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ویرایش رتبه‌بندی ۲۰۲۱موثرترین دانشگاه‌ها از سوی نظام رتبه بندی بین‌المللی تایمز منتشر شد. بر اساس این رتبه بندی، ۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع یک هزار و ۱۱۵ دانشگاه موثر دنیا قرار گرفتند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز یکی از این دانشگاه ها است.

رتبه بندی موثرترین دانشگاه‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از سوی نظام رتبه بندی بین‌المللی تایمز انجام شد. تایمز در این رتبه بندی دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند. اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ هدف است که مؤسسه تایمز برای این رتبه بندی از آنها استفاده کرده است.

در این رتبه‌بندی، تایمز از شاخص‌های ارزیابی برای مقایسه تطبیقی جامع و متوازن دانشگاه‌ها از چهار حوزه کلی شامل پژوهش، نظارت و مباشرت، فعالیت‌های برون دانشگاهی و آموزش با دقت بالا استفاده کرده است.

در ویرایش حاضر، رتبه تعداد ۱۱۱۵ دانشگاه از ۹۵ کشور جهان به نمایش گذاشته شده است، اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار سازمان ملل متحد شامل نبود فقر، نبود گرسنگی، 
بهداشت خوب و تندرستی، آموزش کیفی، برابری جنسیتی، آب سالم و ضد عفونی کردن موثر، انرژی پاک و مقرون به صرفه،  رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیرساخت، کاهش نابرابری، جوامع و شهرهای پایدار، تولید و مصرف مسؤولانه، اقدام مربوط به آب و هوا، زندگی در زیر آب، زندگی روی زمین، صلح، عدالت و نهادهای مقتدر و مشارکت برای نیل به اهداف است.

بر اساس این رتبه بندی، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد در دامنه ای بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ گزارش شده است.

در رتبه بندی تایمز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در هدف 16 (صلح، عدالت و نهادهای مقتدر ) رتبه 5 و در اهداف 1 ( نبود فقر) و 11 ( جوامع و شهرهای پایدار) رتبه هفتم را در بین دانشگاه های ایرانی موجود در این رتبه بندی کسب کرده است.

گفتنی است در جمع ۲۷ دانشگاهی که از جمهوری اسلامی ایران برای آنها در برابر اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، رتبه در نظر گرفته شده است، تنها دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه سیستان و بلوچستان امتیاز هدف 9 که شامل صنعت، نوآوری و زیرساخت است را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۷ دانشگاه ایرانی حاضر در رتبه بندی اثرگذاری ۲۰۲۱ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، الزهرا (س)، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی کاشان، علوم پزشکی کردستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی شهیدبهشتی، تبریز، تربیت مدرس، تهران، صنعتی نوشیروانی بابل، کاشان، کردستان، صنعتی شریف، علوم پزشکی زنجان، نصرالدین طوسی، رازی کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، تربیت دبیر شهید رجایی است.

رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در رتبه بندی موثرترین دانشگاه‌ها ۲۰۲۱

رتبه جهانی

دانشگاه

نمره کلی

نمره در هدف

1000-801

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

۳۶.۵۴۷.۵

۷انرژی پاک و مقرون به صرفه: ۳۸.۶–۴۶.۹
۸کار مناسب و رشد اقتصادی: ۳۳.۰–۴۸.۵
۹صنعت، نوآوری و زیرساخت: ۴۰.۷–۵۲.۰
۱۷مشارکت در تحقق اهداف: ۱.۷–۲۲.۴

 

انتهای پیام /

کد خبر: 1094280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =