درخواست سازمان بهزیستی برای واکسیناسیون افراد تحت پوشش

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۲.۵ درصد افراد دارای معلولیت، اختلالات روانی و سالمندان مقیم در مراکز توانبخشی مراقبتی شبانه‌روزی واکسینه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فرآیند واکسیناسیون در مراکز تحت نظارت، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰ نفر دوز اول واکسن دریافت کردند.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۹ نفر دوز مرحله دوم را نیز دریافت کردند، تصریح کرد: بر این اساس بیش از ۷۱ هزار نفر در مراکز توانبخشی مراقبتی شبانه‌روزی اعم از افراد دارای معلولیت، اختلالات روانی و سالمندان مقیم هستند که ۲۲.۵ درصد آنها واکسینه شدند که نسبت به برنامه زمان‌بندی ستاد ملی کرونا عقب هستیم.

وی تصریح کرد: مراکز توانبخشی مراقبتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور باید واکسیناسیون را در مرحله اول همزمان با کادر بهداشت و درمان قرار می‌دادند و با توجه به اینکه برای آغاز فاز دوم عمومی واکسیناسیون طبیعتاً باید فاز اول به پایان رسد؛ لذا از دانشگاه علوم پزشکی خواستاریم در اسرع وقت برای این منظور اقدام کنند.

سراج در پایان یادآور شد: البته چند روزی است که برخی از دانشگاه‌ها و مراکز بهداشت آمار مراکز معلولان را برای واکسیناسیون دریافت می‌کنند که امید است همه استان‌ها و همه مراکز بهداشت در سراسر کشور این آمار را دریافت کنند و این مرحله را در اولویت بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =