افسانه‌ی کلیچکو

۲۵ مارس ۱۹۷۶ در یک خانواده اوکراینی کودکی متولد شد که سالها بعد از طرف یونسکو به درجه "قهرمان کودکان" رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ ولادمیر کلیچکو را بی شک میتوان بزرگترین بوکسور هزاره جدید دانست.مردی که پس از قهرمانی در مسابقات المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا وارد بوکس حرفه ای شد و برای ۱۰ سال ، تمام عنوان های دنیای بوکس متعلق به او بود و در ۶۹‌ مسابقه بوکس حرفه ای ۶۵ پیروزی کسب کرد و تنها چهار بار شکست خورد.ولادمیر نه قدرت ضربات تایسون را داشت و نه سرعت محمدعلی را ، اما او دارای سلاحی پنهان به نام ضریب هوشی بالا بود.سلاحی که او را به رکورد ۱۰ سال شکست ناپذیری در بوکس حرفه ای رساند.


فینال "۵۶"؛ آغاز یک افسانه

ولادمیر در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار به فینال مسابقات بوکس حرفه ای سنگین وزن جهان رسید و با شکست مک لانتیر امریکایی در مسابقه فینال، قهرمان بوکس حرفه ای دنیا شد.فینال ۱۹۹۸ به فینال "۵۶" معروف شد؛ولادمیر با ۵۶ ضربه هوگ مک لانتیر را ناک اوت کرد.

اخذ مدرک دکترا

در سال ۲۰۰۱ ولادمیر اولین بوکسور حرفه ای دنیا شد که دکترای فلسفه گرفت البته بعدها او دکترای تربیت بدنی را نیز کسب کرد. اخذ مدرک دکترا توسط کلیچکو باعث شد که اوکراینی ها به او لقب "دکتر چکش" بدهند.

مرد سال جهان از نگاه منتقدان" جی کیو"

در سال ۲۰۰۲ از طرف یونسکو به درجه "قهرمان کودکان" رسید.او طرح آموزشی ۲۵ میلیون دلاری را در رابطه با ارتقای فضای اموزشی و ورزشی برای کودکان یونیسف انجام داد طرحی که مجبور بود تمام هزینه هایش را خودش پرداخت کند و به گفته ی خودش برای اینکه ۱۰۰هزار کودک افریقایی صاحب امکانات ورزشی شوند لازم بود که صورت"راب کلیگان" را در رینگ خرد کند و جایزه ۲۵ میلیون دلاری اش را به این کار اختصاص دهد.آری افسانه ی بی رحم رینگ های بوکس شخصیتی بزرگ و سخاوتمند داشت.شاید این تصاویر متضاد او بودند که افسانه ی کلیچکو را نوشتند. در سال ۲۰۰۶ در حالی که قهرمان دنیا بود جایزه مرد سال یونسکو را بخاطر کمک های مالی به این بنیاد کسب کرد همچنین در همین سال از نگاه منتقدان مجله "جی کیو" مرد سال دنیا شد.

پایان امپراتوری ۱۰ ساله کلیچکو

بلاخره هر امپراتوری روزی فرو میریزد و زمان شکست ولادمیر هم فرا رسید . شاید هیچکس نمی توانست یا نمی خواست شکست ولادمیر را تصور کند . اقای شکست ناپذیر دنیای بوکس ۱۰ سال را بدون حتی یک شکست سپری کرده بود ، اما بلاخره روزی هر سلطنتی سقوط میکند و زمان شکست ولادمیر هم فرا رسیده بود .در ۱۵ جولای ۲۰۱۵ کلیچکو پس از ۱۰ سال شکست ناپذیری در سی و نه سالگی برابر" تایسون فیوری" زانو زد و کمربند قهرمانی جهانش را که سالها در اختیار داشت ، تقدیم فیوری کرد.

راند آخر در ومبلی

در آگوست ۲۰۱۷ نود هزار نفر به ورزشگاه ومبلی آمدند تا از نزدیک شاهد آخرین مسابقه اسطوره بوکس دنیا باشند.کسی که سالها یک تنه بر بوکس حرفه ای جهان حکومت کرد و به مدت ۱۰ سال هیچکس  نتوانست او را شکست دهد ، حالا آمده بود تا در ۴۱ سالگی دستکش هایش را در ورزشگاه خاطره انگیز انگلیسی ها ، برای همیشه بیاویزد . ولادمیر برابر آنتونی جاشوا بوکسور بیست و هفت ساله انگلیسی قرار گرفت و بارها با مشت های سنگین جاشوا ، روی رینگ می افتاد و هر بار بلند میشد تا اینکه در راند هفتم   شکست خورد و در حالی که نقش بر زمین شده بود تماشاگران به حمایت از بوکسور جوان کشور خودشان فریاد جاشوا جاشوا سر میدادند . این پایان راه بزرگترین بوکسور هزاره جدید دنیا در رینگ بود.

تصاحب کرسی در دانشگاه لوزان

حالا ولادمیر کلیچکو مدتهاست که بین مبارزه در رینگ های بوکس با خشن ترین مردان کره ی خاکی و تصاحب کرسی در دانشگاه ها برای تدریس ، دومی را انتخاب کرده و در دانشگاه لوزان سوییس تدریس میکند؛ تدریس راه های کنترل احساسات و خشم در بدترین زمانهای ممکن.آیا برای تدریس این واحد کسی را بهتر از ولادمیر کلیچکو سراغ دارید؟؟؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1094676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =