تامین اجتماعی و شورای عالی کار حامی دولت‌ هستند/ اجرایی نشدن قانون کار

رئیس محور غرب و شمالغرب کانون‌های هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران گفت: قانون کار اولین قانونی بود که بعد از انقلاب به تصویب مجلس شورای اسلامی است، ولی مشکل این است که قوانین اجرا نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا فرزعلیان رئیس محور غرب و شمالغرب کانون‌های هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران در نشست «درد دل» (صدای کارگران در انتخابات ۱۴۰۰) که صبح امروز در ساختمان مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: قانون کار اولین قانونی بود که بعد از انقلاب به تصویب مجلس شورای اسلامی است، ولی مشکل این است که قوانین اجرا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادهای موقت حدود ۹۸ درصد قراردادهای کشور را شامل می‌شوند تا کارفرمایان هر زمان اراده کردند کارگر را اخراج کنند.

رئیس محور غرب و شمالغرب کانون‌های هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران با انتقاد از نبود امنیت شغلی در کشور گفت: ما مخالف اصلاح قانون کاز نیستیم؛ اما این قوانین نباید به قیمت نابودی کارگران انجام شود.

وی ادامه داد: قوانین سخت و زیان آور عاملی برای کاهش نیروی کار است، به زور نیروها را بازنشسته می‌کنند و به جای آن نیروی جوانی استخدام می‌کنند تا هر زمان خواستند قرارداد را تمدید نکنند.

فرزعلیان بیان کرد: قانون سخت و زیان آور ابزاری برای کارفرمایان است تا کارگران را زودتر بیکار کنند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار نیز حمایتی از کارگران ندارد چرا که حامی دولت و کارفرمایان هستند.

وی با تاکید بر حفظ سلامت کارگران گفت: کارگاه‌ها یا شرکت‌ها هیچ امنیتی برای سلامت کارگران ندارند. خصوصی سازی به معنای بیکاری کارگران نیست بلکه باید با به روز رسانی وسایل و ابزار کارگاهی، سلامت آنها را تامین کنند.

رئیس محور غرب و شمالغرب کانون‌های هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران یادآور شد: قانون کار مشخص کرده که  قراردادهای سفید امضا خلاف قانون بوده و زندانی دارد؛ اما اجرایی نمی‌شود.

فرزعلیان بیان کرد: قراردادهای ۱۵ روزه یا یک ماه هیچ امنیت شغلی برای کارگران ایجاد نمی‌کنند. کارفرمایان برای کاهش هزینه‌های کارگاه‌ها از حق کارگران استفاده می‌کنند.

رئیس محور غرب و شمالغرب کانون‌های هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران گفت: قراردادهای اگر دائمی شود و امنیت شغلی برقرار شود بیش از ۹۰ درصد مشکلات کارگران حل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =