توجه به معیشت اعضای هیات علمی مهم‌ترین اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است

مراسم مجازی گرامی داشت روز معلم و تقدیر از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور برخط معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اصغر کشت کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان، رضا شعبان نژاد سرپرست ناحیه جنوب و غرب استان قزوین و هیات رییسه واحد قزوین برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در این مراسم فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی؛ ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و تبریک روز معلم، در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطر شهید مطهری به روایات اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه رفیع معلم اشاره کرد و گفت: در فرهنگ اهل بیت(ع) نسبت به جایگاه برجسته معلمان بسیار تاکید شده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خصوص جایگاه رفیع معلمی می فرمایند: "هر وقت معلم تان وارد جلسه ای شد به نشانه احترام از جای خود برخیز، هر چند که امیر باشی." این تاکید ایشان نشان از جایگاه بسیار مهم معلم در نزد اهل دین است.

جهان بین تصریح کرد: وظیفه ما نیز به عنوان مسوول، این است که بهترین برنامه ریزی ها را برای ارتقای شان و منزلت استادان در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.

وی یادآور شد: مطمئنا بدون حضور استادان، پیشبرد فعالیت های فرهنگی در دانشگاه میسر نخواهد بود. در همین راستا توجه به معیشت اعضای هیات علمی از مهم ترین اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به نقش استادان و اثرگذاری آنان بر دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: استادان با رفتار، کلام و یا حتی با سکوت خود، بر دانشجویان تاثیر بسزایی دارند.

وی در پایان با تشکر از دعوت کشت کار برای حضور مجازی در این مراسم و تبریک به استادان نمونه استان قزوین، گفت: کشت کار از چهره های برجسته ی علمی کشور هستند و مطمئنا با حضور ایشان شاهد پیشرفت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در همه ی عرصه ها خواهیم بود.

استادان به عنوان محور توسعه کشور، نقش بی بدیلی دارند

اصغرکشت کار، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین نیز در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و تبریک روز معلم، در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: خداوند علامه مطهری و همه ی استادانی که در راه علم و دانش و خدمت به کشور تلاش کردند را رحمت کند و یاد این شهید بزرگوار را نیز در این روز گرامی می داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تشکر از سخنرانی مجازی جهان بین در این مراسم گفت: استادان به عنوان محور توسعه کشور، نقش بی بدیلی دارند.

وی افزود: در سال های بعداز انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی متعهد و پیشرفت علمی کشور و کسب رتبه های برتر علمی در مجامع بین المللی حاصل زحمات معلمان و استادان زحمت کش این سرزمین است.

کشت کار در ادامه با اشاره به افتخارات ملی و بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عرصه های علمی و تحقیقاتی، بر اهمیت اجرای طرح های " دانشگاه پشتیبان تولید" و " دانشگاه دیجیتال" تاکید و خاطرنشان کرد: با اجرای مناسب این طرح ها، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن تحقق شعار مقام معظم رهبری می تواند به عنوان دانشگاهی پیشرو و الگو در جهت پیشرفت علمی در کشور مطرح باشد.

وی تصریح کرد: مطمئنا تحقق این اهداف جز با تلاش استادان دلسوز، دانشمند و فرهیخته میسر نخواهد بود و در این راه به مشارکت جمعی و بیان دیدگاه های این عزیزان نیاز است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: توجه به وضعیت معیشتی استادان از وظایف ما است، چرا که اگر استاد دغدغه معیشتی داشته باشد نمی تواند ماموریت ها و وظایف خود را به خوبی انجام دهد. در همین راستا طبقه بندی نوع الف و ب استادان و طرح ارتقای اعضای هیات علمی از مهم ترین برنامه های در حال اقدام است.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد محبی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و تبریک روز معلم به تاکیدات مقام معظم رهبری در اعتماد به نسل جوان اشاره کرد و گفت: نسل جدید استعداد و توان اداره کشور را دارا است، به شرطی که به آنان اعتماد شود. مطمئنا با اعتماد به جوانان و تبعیت از مقام معظم رهبری از بحران های فعلی به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را جزو دانشگاه های پیشرو در تحقق بیانیه گام دوم دانست و گفت: خوشبختانه در راستای تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری فعالیت های بسیار خوبی در این دانشگاه صورت گرفته است و امیدواریم با توجه به آثار علمی و دینی هم چون کتاب های شهید مطهری، در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و اندیشه تمدن ساز گام های موثری برداریم.

رضا شعبان نژاد، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین نیز دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و تبریک روز معلم در سخنانی با تشکر از حمایت های کشت کار از واحدهای استان قزوین، گفت: با حمایت های انجام شده از استادان و دانشجویان، امیدواریم تداوم موفقیت های علمی و فرهنگی استادان و دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین را در کشور شاهد باشیم.

وی در پایان، مشارکت استادان، کارکنان و دانشجویان را در اجرای فعالیت های فرهنگی چشمگیر دانست و یادآور شد: تربیت دانشجویان مهارت محور، عدالت پیشه و فساد ستیز از مهم ترین اهداف برنامه های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

قرائت دعا توسط حجت الاسلام والمسلمین علی صفی خانی، معاون فرهنگی و دانشجویی، مداحی و نوحه خوانی توسط داود اسماعیل پور، مدیرکل حراست و دکلمه و شعرخوانی توسط جواد حیدریان، دبیر کانون دانشجویی نشاط فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و اهدای نمادین لوح تقدیر به 2 تن از استادان برگزیده دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکر است؛ اسامی استادان برتر و نمونه دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین به شرح جدول زیر می باشد.

ردیف

نام و نام خانوادگی

واحد/ گروه

عنوان

1

آقای مهدی خلج

بوئین زهرا – گروه شیمی

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

2

خانم مهدیه صادقپور

تاکستان – گروه شیمی

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

3

آقای سعید سیف زاده

تاکستان- گروه کشاورزی

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

4

آقای حسن صادقی­روش

تاکستان – گروه کشاورزی

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

5

آقای بیت الله اکبری

قزوین- گروه مدیریت

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

6

آقای جمال الدین سهیلی

قزوین – گروه معماری

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

7

آقای علی شاه حسینی

قزوین – گروه برق

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

8

اقای شهاب دهقان

قزوین – گروه برق

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

9

آقای حامد سلیمانی

قزوین – گروه صنایع

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

10

آقای بهنام وحدانی

قزوین – گروه صنایع

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

11

آقای اسماعیل زینالی

قزوین – گروه کامپیوتر

ارتقاء به مرتبه دانشیاری

12

آقای علی محتشمی

قزوین – مدیریت صنعتی

مقاله برتر در گروه علوم انسانی در هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

13

آقای   وحید بیگدلی راد

قزوین- گروه هنر و معماری

مقاله برتر گروه هنر در هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

14

آقای سید حبیب اله رحمتی

قزوین –گروه صنایع

کسب رتبه برتر مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

15

آقای علیرضا علی نژاد

قزوین –گروه صنایع

کسب رتبه برتر مسابقات قرآنی

16

آقای محمود بنایی

قزوین- گروه عمومی

کسب رتبه برتر کشوری در  قرائت قرآن کریم

17

آقای مهران چگینی

قزوین – گروه برق

نفر اول استان در رقابت استارت آپ انتخاباتی ایران  و پنجم کشوری از بین 255 شرکت کننده

18

 خانم اکرم شریفی

قزوین – گروه صنایع غذایی

کسب چهار مقالة ISI دارای ضریب تأثیر معتبر در طول یکسال و اخذ پایة تشویقی

19

آقای ا احمد فخاریان

قزوین – گروه برق

کسب چهار مقالة ISI دارای ضریب تأثیر معتبر در طول یکسال و اخذ پایة تشویقی

20

آقای امیر مسعود افتخاری مقدم

قزوین – گروه کامپیوتر

کسب چهار مقالة ISI دارای ضریب تأثیر معتبر در طول یکسال و اخذ پایة تشویقی

21

آقای وحید خواجه وند

قزوین – گروه کامپیوتر

کسب چهار مقالة ISI دارای ضریب تأثیر معتبر در طول یکسال و اخذ پایة تشویقی

کد خبر: 1094732

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =