بلیت استانبول در جیب سیتیزن‌ها

در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی با شکست پاری سن ژرمن به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ در چار چوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد مقابل پاری سن ژرمن با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید تا با دبل نماینده فرانسه، برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

خلاصه بازی

پاریس بازی را در شرایطی آغاز کرد که ام باپه را به دلیل مصدومیت در ترکیب نداشت.نیمه اول با بازی تهاجمی پاریسی ها شروع شد، حتی کویپرس داور مسابقه در دقیقه ۸ بازی برای پاریس اعلام پنالتی کرد که این پنالتی به وسیله VAR رد شد.در حالی که پاریسی ها در تدارک حمله بودند در دقیقه ۱۱ بازی و با شروع مجدد عالی از ادرسون ریاض محرز گل اول سیتیزن ها را به ثمر رساند در ادامه در شرایطی که لغزندگی زمین کار را برای بازیکنان دشوار کرده بود پاریسی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند جلو کشیدند و حملاتی را روی دروازه سیتی تدارک دیدند. در دقیقه ۱۷ ضربه سر مارکینیوش به تیر دروازه اصابت کرد و دو دقیقه بعد ضربه دیماریا با فاصله اندک از کنار دروازه سیتی به بیرون رفت.رفته رفته سیتی توپ و میدان را در اختیار گرفت و فرصت های خطرناکی را روی دروازه پاریس تدارک دید و حتی در یکی دو صحنه توسط برناردو سیلوا و فیل فودن میتوانست گل دوم را هم به ثمر برساند.نیمه اول با همان تک گل به سود سیتیزن ها به پایان رسید.با شروع نیمه دوم این سیتیزن ها بودند که بازی را در اختیار داشتند و بلاخره در دقیقه ۶۳ ، این ریاض محرز بود که گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.پاریسی ها که به شدت عصبی شده بودند به خشونت روی آوردند.در دقیقه ۶۹، دیماریا با انجام یک حرکت غیر ورزشی از بازی اخراج شد تا کار شاگردان پوچتینو بیش از پیش سخت شود.در بیست دقیقه پایانی و با ده نفره شدن پاریس این سیتیزن ها بودند که به خوبی از برتری خود دفاع کردند و در پایان با نتیجه دو برصفر به پیروزی رسیدند تا با احتساب برد دو بر یک در بازی رفت، در مجموع با نتیجه چهار بر یک پاریس را شکست دهند و راهی فینال شوند.

سیتی در اولین فینال UCL

سیتیزن ها که برای دومین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بودند با شکست پاریس برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان رسیدند.پیش از این سیتی در سال ۲۰۱۶ در اولین تجربه نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید تن به شکست داده و از رسیدن به فینال باز مانده بود.

سیتی گربه سیاه پاریس

در حالی امشب سیتی موفق به شکست پاریس و صعود به فینال لیگ قهرمانان شد که این دیدار پنجمین تقابل دو تیم محسوب میشد.در چهار دیدار گذشته پاریسی ها هرگز موفق به شکست سیتیزن ها نشده بودند. در پنج مصاف سیتی و پاریس سیتیزن ها سه بار موفق به شکست پاریس شده اند و دو دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

هتریک پپ در فینال

پپ گواردیولا با شکست پاریس، پس از ده سال برای سومین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.پیشتر آقای نابغه در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ به همراه بارسلونا به فینال رسیده بود.پپ در هر دو فینال قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته و قهرمان لیگ قهرمانان شده است.

پپ در یک قدمی پیزلی ،کارلتو و زیدان

پپ گواردیولا حالا با پیروزی در فینال میتواند سومین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.در تاریخ لیگ قهرمانان تنها پیزلی، کارلتو و زیدان توانسته اند که سه بار لیگ قهرمانان را فتح کنند حالا پپ با پیروزی در فینال میتواند به چهارمین مربی تبدیل شود که در لیگ قهرمانان هتریک میکند.

رکورد ناواس شکست

کیلور ناواس دروازه بان پاریس بلاخره در پنجمین حضورش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف شد و به فینال نرسید. ناواس در هر چهار نیمه نهایی گذشته خود به فینال رسیده بود.

پپ قاتل پوچ

پپ گواردیولا برای دوازدهمین بار موفق به شکست پوچتینو شد. آقای نابغه تا کنون هیچ مربی را به اندازه پوچتینو شکست نداده است. جالبتر این است که پوچ نیز به هیچ مربی به اندازه پپ نباخته است.

قاتل بایرن حذف شد

در حالی که در ۹ سال گذشته لیگ قهرمانان هر تیمی که بایرن مونیخ را از دور رقابتها حذف کرده بود به فینال رسیده بود این بار پاریسی ها که در مرحله قبل بایرن را حذف کردند موفق به حضور در فینال رقابتها نشدند.

سیتیزن‌ها که اکنون به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند و بلیت استانبول را در جیب دارند، باید منتظر بمانند تا ببینند کدام یک از دو تیم چلسی یا رئال حریف آنها در فینال استانبول خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =