خرداد۱۴۰۰ شگفت‌سازترین انتخابات ایران خواهد بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخابات خرداد امسال از بُعد مشارکت مردم و نیز نتیجه آن شگفتی‌سازترین انتخابات ایران خواهد بود.

فرزین سلطانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با تأکید بر اینکه اهمیت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه است، اظهارداشت: دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار برای سردی تنور انتخابات در ایران تلاش می‌کنند و دشمن در این رابطه سرمایه‌گذاری‌ سنگینی را انجام داده است. دشمنان در تلاش هستند تا به زعم خود از انتخابات پیش‌رو برای ما تهدید بسازند، اما نقشه آنها ازهم ‌اکنون محکوم به شکست است. 

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری را باید از ابعاد مختلف بررسی کرد، گفت: اولاً اینکه انتخابات حقی قانونی، شرعی و ملی برای آحاد ملت ایران است و امیدواریم در گام دوم انقلاب افرادی با انگیزه و توانمند وارد عرصه انتخابات شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات لازمه به وجود آمدن ایرانی قدرتمند در منطقه و در عرصه بین‌الملل است و حضور مردم باعث پشتوانه ملی کشورمان می‌شود.

 سلطانی بیان کرد: معتقدم انتخابات امسال از بُعد مشارکت مردم و نیز نتیجه آن شگفتی‌سازترین انتخابات ایران خواهد بود. 

وی به بیانات اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنرانی‌های مختلف تأکید کردند که مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث بیمه شدن نظام و کشورمان می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بنابراین تمام احزاب و جریان‌های سیاسی برای تشویق جامعه به حضور در پای صندوق‌های رأی باید تلاش کنند؛ چراکه انتخابات یک فرصت ارزنده برای توسعه و پیشرفت و تامین هرچه بیشتر امنیت ملی است.

سلطانی بیان کرد: نظرسنجی‌هایی از سوی مراجع رسمی و علمی صورت گرفته است که براساس آن تاکنون بین ۴۰ تا ۴۸ درصد در انتخابات پیش‌رو شرکت خواهند کرد، اما این درصد کافی نیست و باید تلاش کنیم که مشارکت به ۷۰ تا ۸۰  درصد متناسب با اقتدار نظام در منطقه و بین‌الملل افزایش یابد.

وی افزود: براساس نظرسنجی‌ها بخشی از جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا از ایستادن در صفوف رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا واهمه و نگرانی دارند. بنابراین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مانند شورای نگهبان و وزارت کشور با همکاری یکدیگر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که انتخابات هم در موعد مقرر برگزار شود و هم اینکه تدبیری برای رفع نگرانی مردم داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وزارت کشور می‌تواند تعداد صندوق‌های رأی و مراکز اخذ رأی را تسهیل و افزایش دهد یا با هماهنگی شورای نگهبان، انتخابات را در برخی مراکز الکترونیکی برگزار کنند.

سلطانی گفت: جامعه ایران با معضلاتی مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم فزاینده، بیکاری، گرانی مسکن، تعطیلی‌ واحدهای صنفی- صنعتی و اثرات مخرب کرونا بر اقتصاد مواجه است.

وی ادامه داد: باتوجه به عملکرد ۸ ساله دولت تدبیر و امید و شرایط فعلی کشورمان باید کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌محور باشند و با برنامه و به دور از شعارزدگی با مردم صحبت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو باعث انسجام و تعامل گسترده‌تر قدرت میدانی و توان دیپلماسی کارآمد کشور و همچنین افزایش توان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران خواهد شد، تأکید کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید در این دور از انتخابات دارای برنامه‌های مشخص و مدون اقتصادی باشند و علاوه بر آن تیم اجرایی خود را به دور از مسائل جناحی و سیاسی برای رفاه و آسایش مردم معرفی کنند.

سلطانی افزود: معتقدم معرفی کابینه به خصوص وزیر اقتصاد و معاونت اول توسط کاندیداها اقدامی مثبت و مهم بحساب می‌آید.

وی  اظهارداشت: متأسفانه شاهد تکثر و تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم که به عقیده من، این مساله پدیده خوب و مثبتی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: افرادی که بی‌محابا وارد عرصه انتخابات می‌شوند قطعاً می‌دانند که از حمایت تشکیلاتی و پشتوانه رأی و توده‌های مردمی برخوردار نیستند. 

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: تکثر کاندیداها باعث سردرگمی مردم و جامعه می‌شود. چه نامزدهای اصولگرا و چه کاندیداهای اصلاح‌طلب باید به اجماع نهایی برسند چراکه داشتن نامزد واحد نه تنها موجب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود بلکه شانس موفقیت و پیروزی جریانی که کاندیدای واحد دارد را افزایش خواهد داد.

کد خبر: 1094832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =