رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ۸ استان

 مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (پنجشنبه) هوای هشت استان کشور با رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال تگرگ به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب همراه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سازمان هواشناسی؛ این سامانه که از روز گذشته وارد کشور شده، امروز هشت استان زنجان، سمنان، شمال قزوین، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، کرمان، سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

منطقه اثر سامانه یاد شده فردا در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، شمال خراسان رضوی و شمال هرمزگان و روز شنبه در نیمه جنوبی کرمان، شمال شرق اصفهان و شمال شرق یزد خواهد بود و در همین روز از کشور خارج خواهد شد.

برپایه این گزارش، رگبار باران، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک، احتمال جاری شدن روان‌آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق‌گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت از جمله آثار این سامانه خواهد بود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده که افراد احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در کوهنوردی و چرای دام‌ در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و شب و تحکیم سازه‌های موقتی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =