استانبول در قرق انگلیسی‌ها

در مرحله برگشت نیم نهایی لیگ قهرمانان، چلسی با شکست رئال مادرید، حریف منچسترسیتی در فینال شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی با دو گل رئال مادرید را در استمفوردبریج شکست داد و در مجموع با حساب سه بر یک از سد پرافتخارترین تیم اروپا گذشت تا سومین  حضور خود در فینال لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.

خلاصه بازی

در دقایق ابتدایی نیمه اول بازی متعادل دنبال میشد تا اینکه چلسی در اولین موقعیت خود توسط ورنر به گل رسید که این گل به درستی آفساید اعلام شد. پس از آن در دقیقه ۲۶ مندی با یک واکنش عالی مانع از گلزنی بنزما شد و در برگشت، همان توپ توسط ورنر به گل تبدیل شد تا چلسی از حریف پیش بیوفتد.در ادامه نیمه اول در دقیقه ۳۵، مندی با یک سوپر واکنش مانع از گل شدن ضربه سر بنزما شد تا آبی های لندن با پیروزی به رختکن بروند.با آغاز نیمه دوم چلسی میتوانست توسط هاورتز به گل دوم برسد که ضربه سر هاورتز به تیر دروازه اصابت کرد. رئال که برای جبران پیش آمده بود در یکی دو صحنه اسیر ضدحملات چلسی شد و این کورتوا بود که با واکنش های خود رئال را در بازی نگه داشت. بلاخره در دقیقه ۸۵ و روی اشتباه راموس و توپ گیری عالی کانته، این میسون مانت بود که تیر خلاص را بر پیکر رئال شلیک کرد و گل دوم چلسی را به ثمر رساند. در پایان چلسی با حساب بازی رفت در مجموع سه بر یک از سد رئال گذشت و راهی فینال استانبول شد.

توخل قاتل مادرید

شاگردان توماس توخل در مرحله یک هشتم بازی ها، رفت و برگشت دیگر تیم مادرید یعنی اتلتیکو را شکست دادند و این تیم مادریدی را حذف کردند. حالا توخل و تیمش غول مادرید را هم از دور رقابتها کنار زدند تا هر دو تیم مادرید در این فصل لیگ قهرمانان به دست چلسی از دور رقابتها حذف شوند.

طلسم شکسته نشد

این دیدار پنجمین دیدار دو تیم در مسابقات رسمی محسوب میشد. در چهار دیدار گذشته رئال هرگز موفق به شکست چلسی نشده بود که با شکست رئال در دیدار امشب این طلسم پابرجا باقی ماند.حالا در پنج تقابل رسمی، سه برد برای چلسی و دو تساوی حاصل کار دو تیم بوده است.

توخل دو، زیدان صفر

زین الدین زیدان سرمربی رئال در پنج تقابل قبلی خود مقابل توماس توخل هیچگاه پیروز نشده بود و در این پنج دیدار توخل یک پیروزی و چهار تساوی مقابل زیدان کسب کرده بود. با پیروزی چلسی در این بازی، توخل در مصاف با زیدان دو بر صفر پیش افتاد.این بهترین آمار یک مربی در شش تقابل برابر زیدان محسوب میشود.

رکورد منحصر به فرد توخل

توماس توخل تنها مربی تاریخ لیگ قهرمانان محسوب میشود که در دو فصل پیاپی با دو تیم مختلف به فینال رقابت ها رسیده است.توخل فصل پیش با پاری سن ژرمن به فینال مسابقات رسید و حالا برای دومین سال پیاپی با چلسی به این موفقیت دست پیدا کرده است.تیاگو سیلوا مدافع چلسی نیز به مانند توخل برای دومین سال متوالی به فینال لیگ قهرمانان رسید.

توخل منجی چلسی

در حالیکه چلسی با هدایت لمپارد فصل را خوب شروع نکرده بود و در رده نهم جدول لیگ برتر قرار داشت با آمدن توخل به یکباره متحول شد و در ۲۴ بازی با هدایت سرمربی آلمانی موفق به ثبت ۱۶ پیروزی و ۱۸ کلین شیت در رقابتهای مختلف شد. سرمربی آلمانی علاوه بر بازگرداندن چلسی به جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره، برای دومین بار چلسی را به فینال مسابقات رسانده است.شاگردان توخل چند روز پیش با شکست منچسترسیتی به فینال جام حذفی رسیده بودند و حالا با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در آستانه فتح دو جام قرار دارند.

سومین فینال انگلیسی

با صعود چلسی به فینال، شاهد سومین فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان خواهیم بود. پیش تر دو تیم چلسی و منچستریونایتد در سال ۲۰۰۸ و تاتنهام و لیورپول در سال ۲۰۱۹ فینال های تمام انگلیسی لیگ قهرمانان را برگزار کرده بودند.

 با پایان یافتن مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، دو تیم منچسترسیتی و چلسی، دیدار فینال را برگزار خواهند کرد.این دیدار در تاریخ ۸ خرداد ماه در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول برگزار میشود و باید دید در پایان کدام تیم جام قهرمانی را به خانه خواهد برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =