به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مهراله رخشانیمهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی با ۱۲۹۵ کلاس درس که با حضور ریاست جمهور و وزیر آموزش پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پرتوی حمایت وزیر آموزش و پرورش و حضور غرورآفرین خیرین نیک اندیش به موضوع مدرسه سازی توانسته است در هشت سال اخیر جهش چشمگیری در حوزه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی کشور ایجاد نماید، به گونهای که می توان از آن به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید یاد کرد.
رخشانی مهر اظهار کرد: حضور زنان و مردان روشن ضمیری مانند حافظیها، مصلینژادها، ابراهیمیها، گیتینژادها موجب گردید تعهدات خیرین از ۵۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ برسد، علاوه براین در راستای بسط و توسعه فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی از طریق برنامه هایی مانند طرح آجر به آجر شاهد مشارکت خرد بیش از یک میلیون نفر از مردم در این موضوع بودیم که یادگار و سرمایهای ارزشمند برای حمایت از نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: امروز در نخستین گام از تحقق اهداف و برنامه های سال ۱۴۰۰ در شرایطی شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۶۸ فضای آموزشی با ۱۲۹۵ کلاس درس و زیربنای حدود ۱۸۰ هزار مترمربع در ۱۵ استان کشور و اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان هستیم که در ۸ سال گذشته حدود ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱۵۰۰ کلاس درس و زیربنای بیش از ۱۱ میلیون متر مربع به بهره برداری رسیده است که این میزان از فعالیت های مدرسه سازی موجب افزایش متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از حدود ۴.۸۶ مترمربع به ۵.۲۲ مترمربع در سال ۱۳۹۹ برسد؛ به گونهای که در طول دولت های یازدهم و دوازدهم به طور میانگین روزانه ۲۸ کلاس درس استاندارد احداث و تقدیم کودکان و نوجوانان این سرزمین شده است. و در تحقق این مهم، دولت محترم در هر روز بیش از ۲.۲ میلیارد ریال به موضوع مدرسه سازی اختصاص داده است و همچنین در سال ۱۳۹۹، ۷.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور به موضوع مدرسه سازی اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در آغاز به کار دولت وجود مدارس خشت و گلی مسئله جدی و حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده قلمداد میشد، امروز خوشحالم اعلام کنم علاوه بر حذف عبارت مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور، در هشت سال گذشته علی رغم تمام محدودیت ها و معذوریت ها میزان کلاس های درس غیراستاندارد کشور هم به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است، و هماکنون بیش از ۸۰ درصد مدارس ایمن هستند.
رخشانی مهر گفت: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس همواره از دغدغه های اولیا و مربیان بوده است، در همین راستا، در تمامی مدارسی که زیرساخت های گاز و برق وجود داشته است، تمامی بخاری های غیراستاندارد برچیده و سیستم های ایمن جایگزین آنها شد. به گونهای که در ۸ سال اخیر با استانداردسازی ۲۷۶ هزار کلاس درس، روزانه ۹۴ کلاس درس استانداردسازی شد و بیش از ۸ میلیون دانش آموز از کلاس ایمن و استاندارد برخوردار شدند.
انتهای پیام/
نظر شما