راهی که به مقصد نمی‌رسد!

لازم است رسم خط فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفته، زیرا راهی که در پیش گرفته است، هرگز به مقصد نمی رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن صانعی پور؛ نگاهی به شرایط فوتبال کشور و مسیری که در سال های اخیر پیموده است، نگرانی اهالی فوتبال و دلسوزان واقعی این رشته را بیشتر کرده است. فوتبالی که دیگر نمی تواند حق خود را در آسیا و منطقه گرفته و هواداران بی شمار خود را راضی نماید.  و در نهایت خود را به ثبات برساند.  

می توان مدعی شد که هر شانزده تیم حاضر در لیگ برتر ایران( صدرنشنیان و قعر نشینان) توانایی موفقیت و حتی قهرمانی در آسیا را دارند. گزافه نخواهد بود که بسیاری از تیم های شهرستانی و باشگاه های کوچک و بزرگی که صرفا به علت مشکلات اقتصادی، فرصت ادامه حیات نداشته و یا به بدترین شیوه اداره می شوند نیز از بازیکنانی سود می برند که نخبه بوده و اگر توجهی ویژه به آنان بشود در آسمان فوتبال ایران و آسیا خواهند درخشید.

دو باشگاه سرخابی پایتخت که در حقیقت شناسنامه فوتبال ایرانند، سرمایه های انکار نشدنی ورزش کشور هستند، که همواره در لابلای برنامه های غلط، وضعیت مناسب با نام و نشان خود را ندارند. سوال اینجاست که پایگاه مردمی این دو باشگاه در پایتخت و شهرستان ها که همیشه پسوند مردمی را با خود یدک می کشند کجاست؟. برنامه های این دو باشگاه که طرفداران و دوستداران آن منحصر به تهران نیست، در شهرستان هایی که بازیکنان مستعد زیادی دارند و به قولی مهد فوتبال هستند، چیست؟. سهام دو باشگاه مردمی چگونه در بازار بورس و یا فرابورس و هر بازار دیگری عرضه خواهد شد؟. و اصلا سرمایه های این دو باشگاه جز خیل عظیم هواداران چیزی دیگری می باشد.؟

آرمان های انقلاب عظیم اسلامی ایران که از سال های قبل توسط بزرگان و دانشمندان پایه گذاری شده و با خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای بعد از جنگ، آبیاری شده است، و مزین به فرمایشات گرانقدر، حضرت امام خمینی (ره) و مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) می باشد، تعیین کننده خط و مشی ایرانیان در عرصه های مختلف، به خصوص ورزش است. هر انحراف و هر قدم نادرستی که دراین عرصه توسط هر شخص و یا مقامی، ایجاد و برداشته شود، خیانت محسوب شده و توسط صاحبان اصلی آن محکوم خواهد شد.

با این وصف چه اتفاقی افتاده است که ورزش و در راس آن فوتبال ایران، قادر نیست در جاده موفقیت گام برداشته و دلخوش به موفقیت های مقطعی و گاه اتفاقی است. مسایل مربوط به قرارداد ویلموتس، و جریاناتی که باعث شد تا کیروش نتواند به همکاری خود با تیم ملی ادامه دهد و وضعیت کنونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که با خیل عظیم طلبکاران خود دست و پنجه نرم می کنند، و شرایط اسفناک بسیاری از باشگاه هایی که هر لحظه خطر انحلال آنان متصور می باشد را باید در عملکرد نامناسب متولیان ورزش ایران تفسیر کنیم.

شائبه های هواداری مسئولین که هراز گاهی با انتشار تصاویر و یا ویدئو نمایان  می شود. و ترکیب مدیریت باشگاه ها و فدراسیون که گاهی نگاه ویژه ای به بعضی تیم ها دارد و یا با عملکرد های مختلف، موفقیت فوتبال ایران را زیر سوال می برد، و نتایج آن را در اعتراضات ریز و درشت جامعه فوتبال مشاهده می کنیم، همان مقوله ای است که باید بدان ورود کرد و آن را به مسیر درست هدایت نمود.
لازم است رسم خط فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفته، زیرا راهی که در پیش گرفته است، هرگز به مقصد نمی رسد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1094988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =