پیش بینی کاهش قیمت نفت عربستان

تحقیق رویترز از مدیران پالایشگاه‌های آسیایی نشان داد آنها انتظار دارند عربستان سعودی در ماه ژوئن قیمت نفت خام ارسالی به آسیا را کاهش دهد که این اولین کاهش قیمت در سال جاری خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اویل‌پرایس؛ تحقیق رویترز از مدیران پالایشگاه‌های آسیایی نشان داد آنها انتظار دارند عربستان سعودی در ماه ژوئن قیمت نفت خام ارسالی به آسیا را کاهش دهد که این اولین کاهش قیمت در سال جاری خواهد بود.

طبق این گزارش رویترز منابع آگاه از پالایشگاه‌های آسیا اعلام کرده‌اند که عربستان سعودی تخت تأثیر کاهش تقاضای نفت هند، قرار است در ماه ژوئن قیمت رسمی فروش نفت بنچ‌مارک سبک عرب را ۰.۲۸ دلار در هر بشکه کاهش دهد.

در صورتی که این اتفاق محقق شود این اولین کاهش رسمی قیمت نفت از سوی عربستان سعودی در سال جاری خواهد بود. آخرین باری که عربستان سعودی قیمت نفت خام را در مهمترین بازار خود کاهش داده بود به دسامبر ۲۰۲۰ مربوط می‌شود.

علاوه بر نامشخص بودن چشم‌انداز تقاضای نفت از سوی سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، شاخص قیمت‌گذاری بنچ‌مارک نفت دوبی به ضعیف‌ترین وضعیت خود در ۲ ماه اخیر رسیده است. این‌ها مهمترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت نفت سعودی هستند.

در ماه آوریل میزان مصرف بنزین در هند به پایین‌ترین سطح از آگوست ۲۰۲۰ رسید و میزان مصرف سوخت دیزل هم به کم‌ترین سطح خود از اکتبر گذشته افت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =