احزاب دچار محافظه‌کاری مفرط شده‌اند/ نقشِ تقریبا «هیچ» در مسائل اساسی کشور

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: احزاب نسبت به گذشته بسیار محافظه کار شده‌اند و تا لحظات آخر از اعلام کاندیداتوری افراد هیچ اطلاعی نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کمتر از دوماه تا آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و تشکل‌های دانشجویی هرکدام برنامه‌های خاص و متنوعی را برای داغ‌تر شدن تنور انتخابات در دستور کار قرار داده‌اند. فرآیندی که علاوه بر انجام رسالت دانشجویی، می‌تواند افکار عمومی را به سمت انتخاب اصلح و نقش آفرینی هرچه بهتر در این بزنگاه مهم سوق دهد.

در  همین ارتباط، علی بزرگخو دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت درگفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره برنامه‌های انتخاباتی این دفتر در فاصله کمتر از ۲ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: ما برنامه‌های انتخاباتی را در ۴ حوزه دسته بندی کرده‌ایم. همچنین چند قسمت اخیر برنامه تلویزیون اینترنتی مردمان را به حوزه سیاسی و انتخاباتی با نگاه به موضوع مشارکت اختصاص داده‌ایم که در چند  روز آینده مننتشر خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، سلسله جلساتی را با احزاب مختلف برگزار کرده‌ایم چند جلسه باقی مانده آن در هفته آینده برگزار خواهد شد. در این جلسات نقطه نظرات خودمان را مطرح و نظرات احزاب را دریافت می‌کنیم تا فضایی بین تشکیلاتی را بتوانیم رقم بزنیم. برگزاری این جلسات سبب می‌شود علاوه بر شکل گیری نوعی فضای گفتمانی، بتوانیم مطالبات مردم و نیازهای جامعه را با احزاب مختلف درمیان بگذاریم.

بزرگخو ادامه داد: در حوزه مشارکت نیز سلسله جلساتی را با عنوان «پاسداری از مشارکت» برگزار کرده‌ایم که در این جلسات، به برخی مسائل ناظر بر مشارکت مانند انتخابات الکترونیک، انتخابات پستی و برخی موضوعات اجتماعی و اقتصادی اشاره کرده‌ایم. خروجی این جلسات نیز در نشریه پاسداری از مشارکت منتشر شده است که در تمامی کانال‌های ارتباطی دفتر تحکیم قابل دسترسی خواهد بود. ناظر به همین موضوع نیز چندنامه انتخاباتی هم منتشر کرده‌ایم.

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: ما درحال برنامه ریزی برای برگزاری همایشی با عنوان «ایده حکمرانی» هستیم که ناظر بر موضوعات کلان کشور که از سوی اعضای دفتر تحکیم احصا شده است، به دنبال استفاده نقطه نظرات کارشناسان هستیم. درواقع به دنبال این هستیم که درباره چالش‌های دولت آینده صحبت داشته باشیم و زمینه را برای تحقق دولت جوان حزب اللهی فراهم کنیم و بتوانیم در زمینه ارائه راهکار به دولت آینده کمک کنیم.

وی درباره جزئیات برنامه‌های انتخاباتی احزاب گفت: یکی نکاتی که در جلسات با احزاب با آن مواجه شدیم، این است که احزاب نسبت به گذشته بسیار محافظه کار شده‌اند و تا لحظات آخر از اعلام کاندیداتوری افراد هیچ اطلاعی نمی‌دهند. درواقع تا قانون آن‌ها را مجبور نکند، هیچ چیزی راجب جزئیات فعالیت انتخاباتی خود نمی‌گویند. به همین دلیل امسال احزاب مختلف دچار محافظه کاری مفرط شده‌اند.

بزرگخو در پایان خاطرنشان کرد: احزاب نقش خود را صرفا در نقطه انتخابات می‌بینند که نقشی تقلیل یافته محسوب می‌شود. درحالی که می‌توانند پس از انتخابات نیز در جریان دولت‌ها اثر گذار باشند اما شاهد هستیم که صرفا نقش اجماع ساز برای جلوگیری از دعواهای سیاسی در بزنگاه انتخابات ایفا می‌کنند. احزاب می‌توانند به جای اجماع سازی، به سمت برنامه سازی حرکت کنند اما متاسفانه برنامه‌های انتخاباتی نامزدها به صورت شخصی پیش می‌رود و احزاب هیچ نقش و اتاق فکری در برنامه‌ها و مسائل اساسی کشور ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =