رونمایی از طرح‌های جدید امداد و نجات در هلال احمر

امروز ۵۴۰۰ خانه هلال در کشور در آئینی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس هلال احمر افتتاح و از طرح‌های امدادی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما؛ صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ۲۷ دستگاه خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، ۱۱ پایگاه امداد و نجات و ۲ انبار امدادی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان، ۲۰۰ ست تخصصی انفرادی به ارزش ۶ میلیارد تومان، بازآماد ۲ بالگرد امدادی به ارزش ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین از ۱۶ دستگاه لیفتراک به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، ۸ سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال در استان‌ها به ارزش ۲ میلیارد تومان، ۵ دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی جمعیت هلال احمر کویت، ۳ مورد سامانه نرم افزاری امدادی به ارزش ۲ میلیارد تومان و ۱۵۰ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲.۳ میلیارد تومان از جمله مواردی است که در این مراسم افتتاح و رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در آئین افتتاح خانه‌های هلال و لجستیک سازمان امداد و نجات گفت: هلال احمر یک دستگاه دولتی نیست بلکه یک جمعیت مردمی کنار دولت است برای خدمت به مردم، چراکه می‌دانیم مردم سالاری در هلال احمر به آن اعتبار می‌بخشد.

وی افزود: همواره مردم باید هلال احمر را در ذهن خود داشته باشند و این جمعیت را فقط در حوادث و مراسم‌ها نشناسند، در طول سال گذشته وقتی مردم به لحاظ معیشتی دچار مشکل بودند هلال احمر کنار مردم بود، امدادگران و جوانان هلال احمر همچون رزمندگان برای خدمت به مردم حضور داشتند و بیش از ۵۰۰ نفر از امدادگران هم در همین راه به مقام رفیع شهادت نائل شدند. ما این هفته را هفته کرامت انسان‌ها و کوشش برای خدمت به مردم نامگذاری می‌کنیم.

خانه‌های هلال، خود نوعی هلال احمر کوچک به شمار می‌روند که در سطح شهرها از سوی مردم، خیرین و نیکوکاران و با همکاری شهرداری‌ها، مساجد و اصناف و در سطح روستاها از سوی دهیاران، بخشداران و با مشارکت فرمانداری‌ها، شعب جمعیت هلال احمر تجهیز و مدیریت می‌شوند که با تشکیل این خانه‌ها تمام ظرفیت‌های خدمت رسانی جمعیت هلال احمر مبتنی بر نیاز هر منطقه احصا و به کار گرفته می‌شود.

هر سال هجدهم اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می‌شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشردوستانه از سوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

نام جمعیت هلال احمر می‌تواند برای افراد مختلف جامعه تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه باشد، عده‌ای آن را سازمانی پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی‌ها آن را تأمین کننده داروهای خاص و داروخانه‌های ویژه و تک نسخه‌ای، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده‌ای دیگر آنرا سازمانی داوطلبانه و حمایتی می‌شناسند.

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یک شبکه بشردوستانه جهانی متشکل از ۸۰ میلیون نفر است که به افرادی که با مشکلات ناشی از بلایا، مخاصمه و مشکلات بهداشتی و اجتماعی مواجهند کمک می‌کند.

بشردوستی، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی و جهان شمولی اصول بنیادین هفتگانه چارچوب اخلاقی، عملیاتی و سازمانی کار نهضت صلیب سرخ و هلال احمر را تشکیل می‌دهند که این اصول در بطن رویکرد نهضت برای کمک به مردم نیازمند در جریان مخاصمه مسلحانه، بلایای طبیعی و دیگر شرایط اضطراری قرار دارند.

امسال شعار هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) «جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی» است، اما با توجه به اینکه در آستانه صد سالگی تأسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار داریم شعار «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی» برای هفته هلال انتخاب شده است.

با یکصد ساله شدن جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در دنیا یک قرن تازه برای دوباره مهربانی کردن، دوباره با هم بودن، دوباره دوستی کردن، دوباره و دوباره و دوباره ارائه خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =