برای برگزاری کلاس‌های حضوری آماده هستیم/ مشکلی در برگزاری جلسات دفاع نداریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشجویان می توانند از روش ترکیبیِ مجازی و حضوری دفاع را انجام دهند و مشکلی برای برگزاری جلسات دفاع نداریم.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد اینکه با توجه به محدودیت های کرونایی برنامه شما برای برگزاری کلاسهای عملی و دفاع از پایان نامه های ارشد و دکتری چیست، گفت: با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی کلاس های عملی را در گروه های حداکثر چهار نفری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌کنیم. در زمینه دفاع از پایان نامه نیز می‌شود از روش ترکیبی مجازی و حضوری دفاع را انجام دهند و مشکلی برای برگزاری جلسات دفاع نداریم.

رسولی اظهار کرد: در کلاس آنلاین امکان کنترل و نظارت بر آموزش‌ها بیشتر است. اگر استاد یا دانشجو تخلفی داشته باشد قابل ارزیابی است. همانطور که در طول ترم نیز پایش شدند و مشکلات پیگیری شده است. معاونت آموزشی به صورت منظم نحوه تشکیل کلاس‌ها را بررسی می‌کنند و به اساتید بازخورد داده می شود.

وی ادامه داد: سال‌گذشته به دلیل اینکه سامانه های آموزشی برای اولین بار راه اندازی شده بود، مشکلاتی داشتیم اما در حال حاضر فقط اگر مشکلی باشد کندی سرعت اینترنت است و اساتید و دانشجویان به راحتی با این سامانه کار می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در مورد آمادگی استان برای برگزاری کلاس های حضوری گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در اقدامی بسیار خوب تمام استان ها را بررسی کردند و آمادگی آنها را برای مهرماه، اگر قرار بر بازگشایی دانشگاه باشد، سنجیدند. سلف سرویس ها کاملا آماده است. یک خوابگاه جدید نیز توسط یک خیر به مجموعه اضافه شده است. در زمینه بوفه و امکانات رفاهی تمام بازسازی ها انجام شده و برای برگزاری کلاس ها و خدمات حضوری در دانشگاه هیچ مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: دانشجویان پزشکی که کارورزی داشتند در ایام تعطیلی از خوابگاه استفاده کردند. برای خوابگاه متاهلی به دلیل این که اکثر دانشجویان بومی هستند، درخواست کننده نداشتیم.

رسولی از راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه آزاد اسلامی برای شناسایی خیرین استانی و استفاده از آن ها در حوزه آموزش عالی خبرداد و اظهار کرد: از سال گذشته یک سری از خیرین استان را شناسایی کردیم که در این مجمع با دانشگاه در زمینه‌های مختلف همکاری می کنند. در حوزه بیماری کرونا نیز فعالیت های خیرین شامل بسته های غذایی کارهای بسیار خوبی در دانشگاه صورت گرفته و همچنان هم ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در مورد اینکه دانشجویانی که نتوانستند در کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی شرکت کند و شهریه را پرداخت کردند چه وضعیتی خواهند داشت، گفت: ما آمادگی داریم اساتید هماهنگ شوند و در تیم های ۲یا ۳ نفره کلاس های عملی شان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شوند. تاکید بر برگزاری کلاس ها است؛ چرا که اگر امکان برگزاری کلاس ها را نداشتیم آنها را ارائه نمی دادیم.

وی تاکید کرد: بیماری کرونا روی درآمدهای غیر شهریه ای موثر بوده و بسیار درآمدهای غیر شهریه ای را تحت تاثیر قرار داده است. در زمینه سایر طرح‌هایی که برای دانشگاه داشتیم نیز بسیار موثر بوده است.

رسولی در مورد این سوال که آیا طرح پویش و همزمانی اشتغال و تحصیل در دانشگاه شما وجود دارد، گفت: بحث به کارگیری دانشجویان را در شکل های مختلف در دانشگاه داریم. در واحدهای فناور تعداد قابل توجهی از دانشجویان در آنجا مشغول به کار هستند؛ اما طرح پویش را استارت زدیم و تفاهم نامه ها را با شرکت‌های مختلف در استانداری می‌بندیم. شرکت عقاب های دیجیتال، شرکت دانش بنیان اندیشه سلامت سبلان و شرکت راسان مهر شرکت‌های اقماری دانشگاه هستند که دانشجویان در آن مشغول به کارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1095345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =