برای راه اندازی رشته‌های جدید کمبود هیئت علمی داریم/ همه دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی استان قم واکسینه شدند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: در مسیر راه اندازی رشته ها موانع یک مقدار سخت افزاری است و ما در حال گسترش فضاها هستیم. قسمت بعدی مربوط به جذب هیئت علمی برای توسعه رشته هاست چون نیاز به اساتید در مقاطع بالاتر داریم.

احمد معصومی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تعداد دانشجوهای پزشکی و پیراپزشکی استان قم ۸۵۰ نفر در مقاطع مختلف است. این دانشجوها در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و روانشناسی ارشد بالینی هستند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان و اساتید استان گفت: واکسیناسیون کارورزها به اتمام رسیده است اما کارآموزها به خاطر شرایط کرونا هنوز به قم نیامدند و انجام نشده است. اساتید اولین دوز را دریافت کردند و چند نفر از استادان علوم پزشکی دوز دوم را هنوز دریافت نکرده اند.

معصومی در زمینه فعالیت های انجام شده برای راه اندازی رشته های جدید پزشکی و پیراپزشکی گفت: در حال راه اندازی سه رشته کارشناسی ارشد شامل ارشد سلامت روان و در گروه مامایی پرستاری نیز به دنبال ارشد مامایی و پرستاری هستیم. در مسیر راه اندازی رشته ها موانع یک مقدار سخت افزاری است و ما در حال گسترش فضاها هستیم. قسمت بعدی مربوط به جذب هیئت علمی برای توسعه رشته ها هست چون نیاز به اساتید در مقاطع بالاتر داریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در مورد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که برای توسعه رشته ها وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۰ به عنوان واحد مستقل دانشگاه مطرح شدیم. فضاهای ما گسترش پیدا کرده و فضاهایی اختصاصی به ما دادند که برای بعضی از رشته‌ها بتوانیم از آنها استفاده کنیم. مثل مرکز آموزشی درمانی که برای آموزش رشته های ارشد نیاز بود.
وی در ادامه افزود: از نظر نسبت استاد به دانشجو با استانداردهای وزارتخانه اندکی فاصله داریم ولی در کلیه رشته ها همه نیازهای ما را برآورده می‌شود. در واقع برای آموزش دانشجویان کار برای اساتید سخت تر و سنگین تر است. امیدواریم با جذب اساتید جدید که امسال ۸ استاد جدید جذب کردیم این کار به سطح استاندارد نزدیک شود.

معصومی در مورد تعداد بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی برای کارورزی دانشجوها گفت: یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی وجود دارد که این مرکز مربوط به خود دانشگاه آزاد است و حالت آموزشی درمانی دارد. بقیه مراکز تقریباً دولتی، خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی هستند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در مورد اقدامات گروه های جهادی استان قم برای کنترل شیوع ویروس کرونا در مناطق محروم گفت: یک فوق تخصص ریه، متخصص اطفال، متخصص داخلی و متخصص زنان و زایمان در شهرهای مختلف که نیاز بوده در شرایط سخت و مناطق محروم حضور یافتند. از کوهدشت تا بوشهر و بندر گناوه برای خدمات رفتند. شاید نسبت به دانشگاه های دیگر با این حجم از حضور هیئت علمی ما جزو دانشگاه های برتر باشیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1095392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =