انتخابات برای برخی مردم شوی تبلیغاتی است

دبیر شورای نقش آفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: برخی از مردم برگزاری انتخابات را شوی تبلیغاتی برای مردم سالاری می‌دانند و معتقدند سال‌هاست گوی قدرت بین عده‌ محدودی از رجال سیاسی دست به دست می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حالی که کمتر از 2 ماه دیگر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و ثبت نام از کاندیداها آغاز شده است، شاهد نوعی رخوت و بی‌توجهی مردم به این انتخابات، اخبار و حواشی پیرامون آن هستیم. فعالیت نامناسب دولت، هجمه رسانه‌های غربی، وضعیت اقتصادی می‌تواند از عوامل مهم این دلزدگی یا  دلسردی باشد.

امیر حسین مشکانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز  با بیان اینکه در حال حاضر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اولویت و دغدغه اول مردم نیست، گفت: مردم به دلیل نارضایتی از وضعیت معیشت، عملکرد ضعیف دولت، محقق نشدن وعده‌های انتخاباتی دچار نوعی بی تفاوتی نسبت به انتخابات شده‌اند. همچنین درگیری‌های سیاسی بین احزاب و سیاسیون در این دلزدگی مردم بی‌تاثیر نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم برگزاری انتخابات را شوی تبلیغاتی برای مردم سالاری می‌دانند، گفت: این دسته از مردم اعتقاد دارند که سال‌هاست گوی قدرت بین عده‌ محدودی از رجال سیاسی دست به دست می‌شود و فرد جدیدی اجازه ورود به این میدان را ندارد.  

دبیر شورای نقش آفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ادامه داد: برخی از افرادی که در حوزه سیاست حرفی ندارند یا کارنامه عملکردی قابل دفاعی ندارد، تلاش می‌کنند تا موضوعات بی‌ارزش را تبدیل به اولویت و ارزش مردم کنند.

وی افزود: به عنوان مثال موضوع ورود زنان به استادیوم یا آزادی دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر دغدغه اصلی مردم نیست؛ اما برخی از جریانات سیاسی قصد دارند با عوام فریبی و ضریبب دادن به موضوعات اینچنینی، برای خود آرای انتخاباتی جمع آوری کنند.

مشکانی درباره نقش آفرینی جریان دانشجویی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه اظهار کرد: بسیج یا سایر تشکل‌های دانشجویی باید برخلاف این افراد فعالیت کنند و به جای ارزش گذاری بر موضوعات کم اهمیت، مشکلات و موضوعات واقعی مردم را شناسایی و تبدیل به مسئله کند.

این دانشجوی دانشگاه شریف مطرح کرد: دانشجویان با احصا مشکلات مردم و تبدیل آنها به سوالات مشخص باعث می‌شوند تا مردم  به دنبال پاسخ کاندیداهای ریاست جمهوری بروند و به صورت ناخوآگاه، فضای انتخاباتی جامعه را در می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید کاندیداها  و طرح‌های آنها را به چالش بکشند، گفت: سواد سیاسی مردم نسبت به دوره‌های پیشین انتخابات افزایش یافته است.  فعالیت کاندیداها در این دوره به مراتب سخت‌تر از دوره‌های پشین است چراکه مردم به جای گوش دادن به شعارهای بی‌حاصل تبلیغاتی به دنبال پاسخ‌های خود هستند. 

به گفته مشکانی، جریان دانشجویی باید از سوی ارتباط خود را نخبگان دانشگاهی گسترش دهد و از سوی دیگر با مردم نیز در ارتباط باشد. در حال حاضر ارتباط این جریان با مردم ضعیف شده که باید با تلاش دانشجویان این ارتباط دوباره احیا و تقویت شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1095441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =