توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد نزدیک‌ترین دستگاه به بنیاد حفظ آثار است که می‌تواند در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس با این بنیاد همکاری داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، محمد دوستار در جلسه هماهنگی همایش ملی ادبیات پایداری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک‌ترین دستگاه به بنیاد حفظ آثار است که می‌تواند در راستای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس با این بنیاد همکاری داشته باشد.

وی دفاع مقدس را ستون انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: قلم‌زدن در راستای اهداف مقدس انقلاب اسلامی کاری جهادی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تبیین ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب، بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و برگزاری همایش ادبیات پایداری فرصتی مغتنم برای انجام تکلیفی مقدس است.

دوستار با تجلیل از مقام شامخ سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد پایداری و مقاومت در منطقه و جهان افزود: برگزاری همایش ادبیات پایداری گامی مهم در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد و شهادت است که وظیفه آن برعهده استادان، دانشجویان، پژوهشگران و افسران جبهه جنگ نرم است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: برای ترویج ارزش‌های به‌دست‌آمده در دوران انقلاب و دفاع مقدس باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس

همایش ادبیات پایداری گام مهمی در راستای اهداف ارزشمند و مقدس دانشگاه و بنیاد است

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های محمد دوستار و حمایت‌های وی توضیح داد: بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان دغدغه‌هایی دارد که دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به‌درستی به آن دغدغه‌ها پرداخته است.

حسین مصطفی‌پور با برشمردن ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه فرهنگ و هنر به‌ویژه ادبیات پایداری و تبیین عملکرد بنیاد در تدوین خاطرات شفاهی پیشکسوتان جهاد و شهادت ادامه داد: برگزاری همایش ادبیات پایداری گام مهمی در راستای اهداف ارزشمند و مقدس دانشگاه و بنیاد است.

تأکید بر همکاری کامل دانشگاه فرهنگیان استان گیلان با همایش ادبیات پایداری

رئیس دانشگاه فرهنگیان هم در این نشست با مرور موضوع دفاع مقدس در ادبیات ایران عنوان کرد: موضوع ادبیات دفاع مقدس بسیار گسترده و پراهمیت است.

ابراهیم صفری گفت: اگر نمادهای مورد کاربرد رزمندگان مانند سربندها پرچم‌ها و ... را بشناسیم و به محتوای هنری و تأثیرگذار آن در قالب شعر داستان و مقاله بپردازیم، کاری فاخر انجام داده‌ایم.

وی بر همکاری کامل دانشگاه فرهنگیان استان گیلان با همایش ادبیات پایداری تأکید کرد.

توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس

دستگاه‌های فرهنگی باید در مسیر انقلاب حرکت کنند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این نشست بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مجموعه‌های فرهنگی مانند تشکل‌های بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و سایر کانون‌های فرهنگی با همایش تأکید و بیان کرد: قدم‌گذاشتن در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مایه مباهات است.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی متذکر شد: دستگاه‌های فرهنگی باید در مسیر انقلاب حرکت کنند و همه ما باید برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

در این نشست مظاهر زمانی دبیر علمی همایش ادبیات پایداری گزارشی از روند کار دبیرخانه، تعداد مقالات رسیده و چگونگی انجام امور برای داوری آثار و اجرا ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095457

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =