استقلال فلسفه تاکتیکی ندارد/ پرسپولیس ۴۴۲ را خوب بازی می‌کند

محسن بخشی از مربیان فوتبال شاغل در ایتالیا معتقد است پرسپولیس دارای دو تاکتیک اجرایی است اما بازی استقلالی‌ها فلسفه خاصی را دنبال نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا ولی‌زاده؛ محسن بخشی گفت: به عقیده بنده، هیج تیمی در ایران به جز سیستم ۴۴۲ قادر به بازی کردن سیستم‌های دیگری نیست، یعنی بعد از گذشت چندین دقیقه از بازی، حتی سیستم‌های ۴۳۳ و ۴۲۳۱ هم به ۴۴۲ تبدیل خواهند شد و این موضوع در فوتبال ما جا افتاده است، اما پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که در فوتبال ایران این سیستم را به خوبی بازی می‌کند و روی دو تاکتیک بسیار خوب عمل می‌کند، شاگردان یحیی یحیی گل‌محمدی به خوبی از حمله به دفاع و از دفاع به حمله منتقل می‌شوند، همچنین کارهای ترکیبی را در لب خط و کناره زمین به خوبی بازی می‌کنند که البته این سیستم از زمان برانکو در فوتبال پرسپولیس جا افتاد و کارلوس کی‌روش هم در تیم ملی این تاکتیک را استفاده می‌کرد.

وی افزود: هر تیمی که بتواند این دو تاکتیک را از پرسپولیس بگیرد، برای آنها مشکل‌ساز خواهد بود، در دیدار با سپاهان، شاگردان محرم نویدکیا، در دقایقی ابتدایی بازی روی تیم پرسپولیس فشار آوردند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و در ادامه دقایق بازی در نیمه اول، پرسپولیسی‌ها سوار بازی بودند و سپاهان به دنبال نتیجه‌گیری روی ضدحملات بود.
بخشی گفت: باتوجه به فشردگی رقابت‌های آسیایی و خطر مصدومیت بازیکنان، شاگردان گل‌محمدی پس به ثمر رساندن گل در نیمه دوم، مشغول کارهای تدافعی شدند که نتوانستند به خوبی این کار را اجرایی کنند و دروازه‌شان باز شد، گلی کاملا که روی اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس به در یارگیری و جاگیری به ثمر رسید.
وی گفت: درخصوص حواشی بعد از بازی، اگر جای کمیته انضباطی بودم، بازیکن یا تیم را جریمه نمی‌کردم، ما باید یک سیستم را جریمه کنیم، نظم و انضباط در کنار زمین، در تونل، رختکن و.... بسیار مهم است، عامل تنش در همان جا بود.

بخشی گفت: هیج جای دنیا شرایط برگزاری بازی بدین شکل نیست، دلیلی برای حضور این حجم از جمعیت در کنار زمین وجود ندارد، اصلا اجازه حضور چنین افرادی را چه کسانی می‌دهد که اینقدر بی‌نظمی و هرج و مرج وجود دارد، به نظر بنده، تنش بازی، جنجالی بود که حاشیه تیم درست کرد نه خود بازیکنان.

استقلال فلسفه تاکتیکی ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص شکست استقلال گفت: چندین عامل موجب شکست استقلال شد، عامل اول چندین بازیکن محروم و مصدومی بودند که استقلالی‌ها داشتند، دومین عامل نزدیک بودن دربی و سومین دلیل این شکست هم گل زودهنگامی بود شاگردان فرهاد مجیدی دریافت کردند.

وی یادآور شد: با مجتبی حسینی چندین سال همبازی بودم، بسیار باهوش و زیرک است اما در این دیدار شانس با او یار بود.

بخشی همچنین اظهار داشت: استقلال هنوز هم فلسفه تاکتیکی ندارد، مثلا سپاهان و پرسپولیس با یک روش خاص بازی می‌کنند و در نوع آن بازی را به کرات تمرین کرده‌اند اما درخصوص استقلال فلسفه تاکتیکی هنوز در تیم ایجاد نشده است، همچنین هرموقع استقلال روی زمین کار کرده با صبور بازی کرد، توانست موقعیت‌سازی کند، استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد اما کادرفنی تیم باید بتوانند از آن‌ها بازی بگیرند، استقلال تیم سخت‌گیری نیست و در زمین مسابقه ثلابت ندارد.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: استقلال خیلی به دربی فکر می‌کند، اما چنین بازی‌هایی فقط برای تماشاگر است، دربی با دیگر بازی‌ها نباید برای بازیکنان تفاوتی داشته باشد، بازیکنان باید دو ساعت قبل از دربی برای این دیدار اضطراب داشته باشد نه در دو هفته مانده به برگزاری این بازی، زیرا این استرس روی همه مسائل تاثیر می‌گذارد، هم در نحوه تمرین بازیکن و هم نوع خورد و خوراک و خواب بازیکن تاثیر بسزایی دارد، این مسائل تفاوت بازیکنان حرفه‌ای با دیگران را رقم می‌زند.

بخشی در پایان تصریح کرد: فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است، هنوز هم با فوتبال حرفه‌ای فاصله ای زیادی داریم، امیدوارم بازی بسیار خوب و بدون جنجالی ببینیم‌.

کد خبر: 1095466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =