بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری یا جناح سیاسی خاصی در انتخابات پیش رو حمایت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ کدام از کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری یا جناح سیاسی خاصی در انتخابات پیش رو حمایت نخواهد کرد.

علی مظفری در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: حمایت مصداقی تشکل‌های دانشجویی از یک کاندیدای خاص باعث می‌شود مردم نسبت به جریان دانشجویی موضع گیری کرده و این جریان پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهد.

وی ادامه داد: اگر جریان دانشجویی از کاندیدای خاصی حمایت کنند باعث می‌شود مردم دیگر به مواضع دانشجویان در موضوعات دیگر یا مطالبات آنها اعتنایی نکنند. حمایت مصداقی از کاندیدای خاص باعث سوزاندن جریان دانشجویی می‌شود.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیج دانشجویی به جای اینکه از فرد یا جناح سیاسی در انتخابات حمایت کند، باید گفتمان‌های انقلابی را برای مردم تبیین کند، گفت: جریان دانشجویی باید گفتمان‌ها را به زبان ساده برای مردم تببین کند و مردم را به سمت انتخاب اصلح هدایت کند؛ اما در نهایت باید اجازه دهد مردم خودشان انتخاب کنند.

وی با تاکید بر تبیین گفتمان انتخاب اصلح در جامعه عنوان کرد: جریان دانشجویی می‌تواند به صورت مشخص از یک گفتمان حمایت کند ولی انتخابات کاندیداهای این گفتمان را باید بر عهده مردم گذاشت.

مظفری در پاسخ به این پرسش که اگر جریان دانشجویی شاخص‌های رئیس جمهور اصلح را شناسایی کرده، چرا نباید از آن حمایت کند؟، گفت: متاسفانه در دوره‌های قبل برخی از دانشجویان از کاندیدای خاصی حمایت کردند که باعث شد به این جنبش برچسب‌هایی خورده شود. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر جریان دانشجویی از فردی حمایت کند و آن فرد انتخاب شود، در عمل جنبش دانشجویی نمی‌تواند در دوره ریاست فرد خاص به عملکرد آن انتقادی داشته باشد. 

وی مطرح کرد: برخی از تشکل‌های دانشجویی در نامه‌هایی سرگشاده از آقای ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کردند؛ اما بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این دعوت نامه‌ها حضوری نداشت.

مظفری با انتقاد از ورود مصداقی برخی از تشکل‌های دانشجویی به انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: حمایت از فرد خاص باعث نابودی مطالبه‌گری جریان دانشجویی که یکی از وظایف اصلی این جنبش است، خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095482

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =