قالیبافان برای بیمه تامین اجتماعی نیازبه تمدیدمدرک حرفه‌ای ندارند

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، قالی‌بافان و بافندگان فرش دستباف نیاز به تمدید مدرک مهارت فنی برای ارائه به سازمان تامین اجتماعی ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت صمت؛ فرح‌ناز رافع با ارائه توضیحاتی در خصوص تصمیم هیأت دولت در جلسه عصر دیروز درباره موافقت با اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار، گفت: این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت و پس از یک سال تلاش به نتیجه رسید.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان‌داشت: آئین‌نامه مذکور در سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و دولت وقت آن را ابلاغ کرد؛ در این آئین‌نامه تاکید شده بود صنعتگرانی که توسط مرکز ملی فرش برای انجام آزمون مهارت معرفی می‌شوند و دارای مجوز فعالیت هستند، از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای که امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است مهارت‌سنجی می‌شوند.

رافع گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل در دستور کار مرکز ملی فرش ایران قرار داشت و برای رفع این مشکل و با توجه به مطالب مطروحه در شعار امسال، در هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار دنبال شد و به نتیجه رسید.

وی توضیح‌داد: هیأت وزیران در جلسه سه روز قبل به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به موجب مصوبه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، با اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار موافقت کرد و براساس اصلاحیه مذکور، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: با توجه به بند (الف) مصوبات چهل و هفتمین هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، از این پس استمرار بهره‌مندی بیمه برای قالی‌بافان تحت پوشش قانون بیمه‌های تأمین اجتماعی، قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار منوط به تمدید کارت مهارت صادره از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور نیست و مدرک مذکور از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته بیمه‌شدگان برای تمدید بیمه خود باید سالیانه مدرک مهارت فنی حرفه ای خود را به‌روز ارائه می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =