تجهیز ۳۰ مرکز درمانی و دانشگاهی به تجهیزات علوم شناختی

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از تجهیز ۳۰مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه‌های دارای فناوری‌های پیشرفته خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ کارگروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری تا کنون با ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور همکاری داشته و حاصل این همکاری حمایت از تجهیز ۳۰ مرکز درمانی و دانشگاهی است. هزینه ای که برای تجهیز این مراکز صرف شده نیز در حدود ۴ میلیارد تومان است.

شرکت هایی که ستاد از آنها حمایت کرده است در استان‌های البرز، تهران، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و خراسان قرار دارند و در زمینه تولید نرم افزارهای توسعه آزمون دانشگاهی، سیستم های نوین عکسبرداری نوری از مغز، سیستم‌های ثبت و تحریک، الکترودهای سطحی و نفوذی فعالیت می کنند.

دو مدل حمایتی برای ساخت تجهیزات در ستاد وجود دارد. نخست اینکه یک طرح پژوهشی وقتی به ستاد ارائه می شود در ابعاد گوناگون مورد داوری قرار می‌گیرد. پس از آن اگر طرح قابلیت تولید محصول با کیفیت را داشته باشد از آن حمایت می شود. در این نوع حمایت به نوعی ستاد سرمایه گذاری انجام می‌دهد. در مدل حمایتی دیگر یک شرکت دانش بنیان محصولی با کیفیت تولید کرده است و قرار است تولید انبوه آن را انجام دهد. پس داوری و تایید محصول، پیش خرید آن توسط ستاد انجام می شود تا در اختیار مراکز قرار گیرد. حال برنامه مهم این ستاد برای توسعه محصولات این حوزه و حمایت از صادرات آنها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =