دورخیز کابینه احمدی‌نژاد برای فتح پاستور

دو روز از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گذشت و طی آن برخی شخصیت های سیاسی با حضور در وزارت کشور به صورت رسمی وارد عرصه انتخابات شدند که در این میان حضور پررنگ برخی وزاری کابینه آقای احمدی نژاد، نکته قابل توجهی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با جمع بندی دو روزی که از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گذشته است و البته با مشاهده آمد و شدهای برخی شخصیت های سیاسی در وزارت کشور که به صورت رسمی وارد عرصه انتخابات شدند، شاید حضور پررنگ برخی وزاری کابینه آقای احمدی نژاد و البته ثبت نام وی به عنوان رئیس جمهور سابق، بیشتر از دیگر نکات به چشم می آمد.

باید منتظر ماند و دید پس از اتمام زمان ثبت نام کاندیداها و آغار فرآیند بررسی صلاحیت آنها، کدامیک از چهره های سیاسی یا حتی نظامی که طی این مدت وارد عرصه انتخابات شده اند تایید صلاحیت می شوند. 

به گفته برخی کارشناسان سیاسی، تعدد چهره های سیاسی حاضر در انتخابات می تواند توامان مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد که به نوبه خود جای بررسی و تامل بیشتری دارد که در این گفتار نمی گنجد.

در گزارش ذیل به صورت موجز به افراد شاخص سیاسی و نظامی که در دو روز ابتدایی ثبت نام کرده و به صورت رسمی وارد عرصه انتخابات شده اند، می پردازیم:

محمدحسن نامی، وزیر اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات در انتخابات

«محمدحسن نامی» وزیر ارتباطات دولت دهم و رئیس پیشین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در انتخابات ثبت‌نام کرد. 

نامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ۶۴ برنامه خود اذعان کرد: معتقدم بدون تایید یا رد صلاحیت ها نباید هیچ ستاد انتخاباتی ایجاد شود.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اقتصادی و نظامی در رده اول غرب آسیا است و این در رخدادهای اخیر کاملاً مشخص است.

وزیر اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: وقتی تنوانستیم یک پهپاد آمریکا را در خاک خودمان پایین بیاوریم، نشان داد که قدرت ایران در منطقه حائز اهمیت است.

نامی گفت: سازمان هایی که نظامی بودند در زمان جنگ سرد پشتیبان قدرت سیاسی بود بنابر این پیشرفت نظامی عامل توسعه سیاست است.  با این حال به لحاظ ساختارها و شکل سیاسی بر اساس قدرت نو اقتدار نظامی شکل می‌گیرد.

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء

سعید محمد کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور در روز نخست ثبت‌نام، نشان‌دهنده عزم جدی من برای شرکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: مردم دارای مشکلات عدیده ناشی از سوء مدیریت کارگزاران نظام و دولت هستند و باید یک تحول بزرگی رخ بدهد.

محمد تصریح کرد: این تحول در حوزه برقراری عدالت است و مردم نسبت به کارگزاران خود گلایه‌مند نهستند؛ سفره مردم به‌واسطه سوءتدبیرها و بی‌عملی‌ها، هر روز کوچکتر شده و این در حالی که خداوند منابع غنی به کشورمان عطا کرده است؛ با اتکا به آن می‌توانیم مشکلات موجود را به حداقل ممکن برسانیم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: مردم باید در صحنه باشند و از نامزدهای خود حمایت کنند. بنده با کارنامه خوب و برنامه مدون و مشخص در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وارد عرصه انتخابات شده‌ام.
 تیم قوی و مجرب دارم که برخی از آن‌ها را قبل از انتخابات رسما معرفی خواهم کرد.

حسین دهقان، وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

«حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

«حسین دهقان» کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بدون منتظر ماندن از حضور یا عدم حضور افراد در انتخابات ثبت‌نام کردم؛ انتخابات فیلم یا سریال نیست تا لحظه پایانی مردم را منتظر نگه‌داریم. عرصه انتخابات جای سلبریتی‌های سیاسی نیست.

وی ادامه داد: مردم شایسته زندگی بهتر هستند و باید با مردم رو راست بود؛ با درک واقعی از نارضایتی‌ها، مطالبات و خشم مردم و داشتن یک برنامه قوی و منجسم داوطلب شدم.

حضور دو چهره سیاست داخلی و خارجی دیگر

«سید وحید کریمی» سفیر پیشین ایران در نامیبیا و هم‌چنین «محمد زارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در ایتالیا نیز در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام به عمل آورد.

محمدحسن قدیری ابیانه در پاسخ به محمدجواد ظریف و بیانیه عدم حضور وی در انتخابات گفت: شما به چه حقی به افراد انقلابی را با برجامی که حاصل آن هیچ است و دلواپس مشکل‌آفرینی شما بودند، دنبال قدرت معرفی می‌کنید؟ هدف شما از مذاکرات منافع ملی نیست. اقلیت و اکثریت در انتخابات مشخص خواهد شد و دولت حسن روحانی حتماً اکنون اقلیت است.

رستم قاسمی، وزیر نفت دولت احمدی نژاد

وزیر نفت دولت دهم فرایند ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام داد.

رستم قاسمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور پس از نام‌نویسی در انتخابات گفت: متأسفانه سکان کشتی اقتصاد کشور در این دوره به دست کسانی داده شد که حتی پیش‌ازاین یک قایق را هم هدایت نکرده بودند.

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس 

حسن سبحانی، دکترای علوم اقتصادی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران به‌ویژه اقتصاد اسلامی، دارایی و سیستم‌های پولی است و در انتخابات ثبت‌نام کرده است.

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آن‌قدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دولت احمدی نژاد

وزیر ورزش و جوانان دولت دهم با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد عباسی، وزیر اسبق تعاون و ورزش و جوانان، امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه من اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب، ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر نیز همین است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه دختر خود جهت ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم

رئیس‌جمهور دولت های نهم و دهم برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر جوانفکر از جمله همراهان احمدی‌نژاد در وزارت کشور بودند.
محمود احمدی‌نژاد پس از انجام ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمتر کسی است که بر حساس بودن شرایط کنونی اذعان نداشته باشد. 

وی گفت: شرایط کشور از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بسیار دشوار است دروغ، ریا و دورویی و اشرافیت مذهبی و سیاسی مردم را از اصلاح سازوکارها ناامید کرده است و با این روال اصلاح نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام ادامه داد: روند باید بر اساس ساخت مردم اصلاح شود و دوری از اهداف و مبانی انقلاب و دورزدن مردم انجام نگیرد. 

احمدی نژاد بیان کرد: جدا شدن حکومت از مردم کار را به جایی رسانده که از اهداف تأسیس جمهوری  دور شده‌ایم. زمانی از حضور پر شور مردم در انتخابات به‌عنوان نقطه قوت اسم آورده می‌شد اما کار به جایی رسیده که از اطلاع‌رسانی درباره حضور مردم دوری می‌کنند.

 صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم اولین چهره شاخصی بود که با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

در خاتمه این گزارش آنکه، فارغ از هر نتیجه ای که در انتخابات بدست آید، امیدواریم با پایان گرفتن ایام ثبت نام انتخابات و البته مشخص شدن افرادی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان مشخص شد، شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور باشیم که با مشارکت حداکثری مردم همراه باشد که این می تواند به افزایش توان و اقتدار کشور در ابعاد مختلف داخلی و خارجی بیانجامد.

کد خبر: 1095523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =