کدام کاندیداها در روز آخر ثبت نام می کنند؟

در آخرین روز ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری ۱۴۰۰ احتمال حضور برخی شخصیت های سیاسی از جریانات مختلف وجود دارد که باید دید سرانجام کدام یک به صورت رسمی به میدان ورود خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) آخرین و مهمترین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهد بود.

به نوعی می توان امروز را پر ترافیک ترین روز انتخاباتی خیابان فاطمی دانست، روزی که شخصیت های سیاسی تاثیرگذار از جریانات مختلف با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشوربه صورت رسمی ورود خود را به عرصه با اهمیت ترین رقابت سیاسی کشور اعلام می کنند.

شنیده ها حکایت از تغییر بازی میدان رقابت در روز آخر ثبت نام کاندیداها دارد و از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب اخباری مبنی بر تغییر گزینه نهایی در بازی اصلی به گوش می رسد.

بر اساس این گزارش، آخرین شنیده های خبرنگار سیاسی ایسکانیوز از احتمال ثبت نام این چهره ها خبر می دهد:

آیت الله رئیسی

رئیس قوه قضاییه که با عملکرد مثبت و اقدامات گسترده ای که در دستگاه قضایی داشته تحولات زیادی را در آن قوه ایجاد کرده و امیدواری مردم را به گسترش عدالت و احقاق حقوقشان در دستگاه قضایی افزایش داده، مهمترین چهره جریان موسوم به انقلابی خواهد بود.

در صورت حضور وی، احتمال اجماع میان اصولگرایان بسیار افزایش پیدا می کند.

علی لاریجانی

رئیس سابق قوه مقننه که در سابقه کاری خود دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست بر سازمان صدا و سیما را هم دارد، یکی از چهره های اصلی و تاثیرگذار انتخابات خواهد بود.

علی رغم برخی اظهارات مبنی بر اینکه اصلاح طلبان از وی حمایتی نخواهند کرد، اما اینطور که شنیده شده علی لاریجانی احتمالا مهمترین چهره مورد حمایت جناح طرفدار دولت و اصلاح طلبان خواهد بود.

علی اکبر صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه پیشین کشورمان که این روزها احتمال حضورش بیش از گذشته قوت پیدا کرده یکی از کاندیداهای مورد حمایت جناح حامی دولت خواهد بود.

علی باقری کنی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و معاون سابق دبیرشواری عالی امنیت ملی در زمان سعید جلیلی یکی دیگر کاندیداهای احتمالی جناح اصولگرایان در روز آخر ثبت نام داوطبین خواهد بود.

مصطفی کواکبیان

رئیس حزب مردم سالاری و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از فعالین سیاسی اصلاح طلب، در آخرین روز فرصت ثبت نام داوطلبین برای انتخابات احتمالا به صورت رسمی وارد این کارزار خواهد شد.

سید پرویز فتاح

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزیر برق دولت محمود احمدی نژاد هم از دیگر داوطلبین احتمالی جریان اصولگرایی خواهد بود که امروز به ستاد وزارت کشور جهت ثبت نام وارد خواهد شد.

عزت الله ضرغامی

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به عنوان دیگر کاندیدای جریان اصولگرا، در آخرین روز مهلت ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری احتمالا وارد وزارت کشور خواهد شد.   

اسحاق جهانگیری

معاون اول دولت روحانی به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح طلب و البته به عنوان حامی عملکرد هشت ساله اخیر در مناظرات انتخاباتی در آخرین روز ثبت نام ها وارد ستاد کشور خواهد شد و رسما بار حمایت از اقدامات دولت حسن روحانی را به دوش خواهد کشید.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام و یکی از مصرترین کاندیداهای چند دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری هم یکی از داوطلبینی است که احتمال حضورش در ستاد انتخابات وزارت کشور در آخرین روز ثبت نام ها وجود دارد.

محسن هاشمی رفسنجانی

 رئیس شورای شهر تهران و فرزند مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی یکی دیگر از کاندیداهای جریان اصلاح طلبی است که احتمال حضورش در آخرین فرصت ثبت نام انتخابات وجود دارد.

محسن رهامی

 عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و نماینده دورهای اول و دوم مجلس شورای اسلامی هم علی رغم آنکه به گفته خودش به صورت مستقل وارد میدان انتخابات خواهد شد، در آخرین روز ثبت نام داوطلبین به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای جریان اصلاح طلب برای حضور در انتخابات رسما ورود خواهد کرد.   

مسعود پزشکیان

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم از دیگر کاندیداهای جریان اصلاح طلب خواهد بود که در روز آخر ثبت نام احتمالا با حضور در ستاد وزارت کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام خواهد کرد.

سعید جلیلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از دیگر کاندیداهای جریان اصولگرایی خواهد بود که احتمال حضورش در آخرین روز ثبت نام داوطلبین وجود دارد.

ابوالحسین فیروزآبادی

دبیر شورای عالی فضای مجازی هم یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در آخرین روز ثبت نام خواهد بود.

عبدالناصر همتی 

رئیس بانک مرکزی دولت دوازدهم از دیگر کاندیداهای احتمالی آخرین روز ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری خواهد بود که امروز احتمال حضورش در ستاد انتخابات وزارت کشور وجود خواهد داشت.

کد خبر: 1095578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =