داوطلبان شاخص کاندیداتوری در انتخابات 1400 چه کسانی هستند؟ + اسامی

در مدت زمان پنج روز تعیین شده جهت ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از شخصیت های سیاسی به وزارت کشور آمدند که در این میان تعدادی از آنها توان تغییر اساسی صحنه را دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، علی رغم استقبال بسیاری از شخصیت های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، اما نه تنها هنوز موضوعی مشخص نشده است بلکه باید اینطور تفسیر کرد که پنج روز گذشته به نوعی آغاز مسیر رقابت سیاسی میان جریانات فوق به حساب می آید.  

باید منتظر ماند و دید پس از اتمام زمان ثبت نام کاندیداها و آغار فرآیند بررسی صلاحیت آنها، کدامیک از چهره های سیاسی یا حتی نظامی که طی این مدت وارد عرصه انتخابات شده اند تایید صلاحیت می شوند.

به گفته برخی کارشناسان سیاسی، تعدد چهره های سیاسی حاضر در انتخابات می تواند توامان مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد که به نوبه خود جای بررسی و تامل بیشتری دارد که در این گفتار نمی گنجد.

در گزارش ذیل به صورت گذرا به افراد شاخص سیاسی و نظامی که در پنج روز تعیین شده با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرده و به صورت رسمی وارد عرصه انتخابات شده اند، می پردازیم:

محمدحسن نامی، وزیر اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات در انتخابات

رئیس پیشین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در انتخابات ثبت‌نام کرد. 

نامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ۶۴ برنامه خود اذعان کرد: معتقدم بدون تایید یا رد صلاحیت ها نباید هیچ ستاد انتخاباتی ایجاد شود.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اقتصادی و نظامی در رده اول غرب آسیا است و این در رخدادهای اخیر کاملاً مشخص است.

وزیر اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: وقتی تنوانستیم یک پهپاد آمریکا را در خاک خودمان پایین بیاوریم، نشان داد که قدرت ایران در منطقه حائز اهمیت است.

نامی گفت: سازمان هایی که نظامی بودند در زمان جنگ سرد پشتیبان قدرت سیاسی بود بنابر این پیشرفت نظامی عامل توسعه سیاست است.  با این حال به لحاظ ساختارها و شکل سیاسی بر اساس قدرت نو اقتدار نظامی شکل می‌گیرد.

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء

سعید محمد کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور در روز نخست ثبت‌نام، نشان‌دهنده عزم جدی من برای شرکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: مردم دارای مشکلات عدیده ناشی از سوء مدیریت کارگزاران نظام و دولت هستند و باید یک تحول بزرگی رخ بدهد.

محمد تصریح کرد: این تحول در حوزه برقراری عدالت است و مردم نسبت به کارگزاران خود گلایه‌مند نهستند؛ سفره مردم به‌واسطه سوءتدبیرها و بی‌عملی‌ها، هر روز کوچکتر شده و این در حالی که خداوند منابع غنی به کشورمان عطا کرده است؛ با اتکا به آن می‌توانیم مشکلات موجود را به حداقل ممکن برسانیم.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: مردم باید در صحنه باشند و از نامزدهای خود حمایت کنند. بنده با کارنامه خوب و برنامه مدون و مشخص در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وارد عرصه انتخابات شده‌ام.
 تیم قوی و مجرب دارم که برخی از آن‌ها را قبل از انتخابات رسما معرفی خواهم کرد.

حسین دهقان، وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

«حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

«حسین دهقان» کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بدون منتظر ماندن از حضور یا عدم حضور افراد در انتخابات ثبت‌نام کردم؛ انتخابات فیلم یا سریال نیست تا لحظه پایانی مردم را منتظر نگه‌داریم. عرصه انتخابات جای سلبریتی‌های سیاسی نیست.

وی ادامه داد: مردم شایسته زندگی بهتر هستند و باید با مردم رو راست بود؛ با درک واقعی از نارضایتی‌ها، مطالبات و خشم مردم و داشتن یک برنامه قوی و منجسم داوطلب شدم.

حضور دو چهره سیاست داخلی و خارجی دیگر

«سید وحید کریمی» سفیر پیشین ایران در نامیبیا و هم‌چنین «محمد زارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در ایتالیا نیز در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام به عمل آورد.

محمدحسن قدیری ابیانه در پاسخ به محمدجواد ظریف و بیانیه عدم حضور وی در انتخابات گفت: شما به چه حقی به افراد انقلابی را با برجامی که حاصل آن هیچ است و دلواپس مشکل‌آفرینی شما بودند، دنبال قدرت معرفی می‌کنید؟ هدف شما از مذاکرات منافع ملی نیست. اقلیت و اکثریت در انتخابات مشخص خواهد شد و دولت حسن روحانی حتماً اکنون اقلیت است.

رستم قاسمی، وزیر نفت دولت احمدی نژاد

وزیر نفت دولت دهم فرایند ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام داد.

رستم قاسمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور پس از نام‌نویسی در انتخابات گفت: متأسفانه سکان کشتی اقتصاد کشور در این دوره به دست کسانی داده شد که حتی پیش‌ازاین یک قایق را هم هدایت نکرده بودند.

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس 

حسن سبحانی، دکترای علوم اقتصادی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران به‌ویژه اقتصاد اسلامی، دارایی و سیستم‌های پولی است و در انتخابات ثبت‌نام کرده است.

حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آن‌قدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دولت احمدی نژاد

وزیر ورزش و جوانان دولت دهم با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد عباسی، وزیر اسبق تعاون و ورزش و جوانان، امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه من اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب، ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر نیز همین است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه دختر خود جهت ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم

رئیس‌جمهور دولت های نهم و دهم برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر جوانفکر از جمله همراهان احمدی‌نژاد در وزارت کشور بودند.
محمود احمدی‌نژاد پس از انجام ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمتر کسی است که بر حساس بودن شرایط کنونی اذعان نداشته باشد. 

وی گفت: شرایط کشور از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بسیار دشوار است دروغ، ریا و دورویی و اشرافیت مذهبی و سیاسی مردم را از اصلاح سازوکارها ناامید کرده است و با این روال اصلاح نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام ادامه داد: روند باید بر اساس ساخت مردم اصلاح شود و دوری از اهداف و مبانی انقلاب و دورزدن مردم انجام نگیرد. 

احمدی نژاد بیان کرد: جدا شدن حکومت از مردم کار را به جایی رسانده که از اهداف تأسیس جمهوری  دور شده‌ایم. زمانی از حضور پر شور مردم در انتخابات به‌عنوان نقطه قوت اسم آورده می‌شد اما کار به جایی رسیده که از اطلاع‌رسانی درباره حضور مردم دوری می‌کنند.

 صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم اولین چهره شاخصی بود که با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

در خاتمه این گزارش آنکه، فارغ از هر نتیجه ای که در انتخابات بدست آید، امیدواریم با پایان گرفتن ایام ثبت نام انتخابات و البته مشخص شدن افرادی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان مشخص شد، شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور باشیم که با مشارکت حداکثری مردم همراه باشد که این می تواند به افزایش توان و اقتدار کشور در ابعاد مختلف داخلی و خارجی بیانجامد.

 «سومین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری»

محمدرضا صباغیان، نماینده مجلس

 نماینده مردم مهریزدر مجلس یازدهم با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران هدف خود از داوطلبی در این انتخابات را تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: برنامه من محور قرار دادن قانون و مقررات است.

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس  

عضو فراکسیون مجلس دهم و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها نیز به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: آقای دکتر لاریجانی شخصیت مورد احترام اصلاح طلبان هستند، اما بر اساس مانیفست تعیین شده از سوی اصلاح طلبان کاندیدای برگزیده اصلاحات منحصرا از بین نامزدهای اصلاح طلب خواهد بود.

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

وی از دیگر چهره های سیاسی بود که در سومین روز از فرصت ۵ روزه ثبت نام،‌ به ستاد انتخابات آمد و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مطهری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  در آستانه انتخابات در شرایط ویژه ای هستیم، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات پیام بسیار مهمی برای دنیا دارد و در رفع سریع تر تحریم ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و بر بهبود معیشت مردم اثرگذار خواهد بود؛ پس مردم فکر نکنند شرکت یا عدم شرکت تفاوتی نخواهد داشت. شاید ما به همه خواسته های خود نرسیم اما می توانیم به هفتاد تا هشتاد درصد خواسته های خود برسیم

خبرنگاران از مطهری درباره تصمیم لاریجانی برای انتخابات سوال کردند که مطهری گفت بیست روز است از لاریجانی خبری ندارد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه

این دیپلمات پیشین هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران درباره طرح بنزین بیست هزار تومانی خود توضیح داد.

از ظهر امروز و پس از ثبت‌نام رامین مهمانپرست، تا ساعت ۱۶ عصر چهره‌ای شناخته‌شده وارد ستاد انتخابات کشور نشد اما در عوض کاربران محل نام‌نویسی با مراجعه پی‌درپی آنانی روبرو شدند که شکل‌وشمایلی متفاوت، سن‌وسالی نامأنوس و البته گاهی اسم‌ و رسمی خاص داشتند و همین‌ها سبب توجه عکاسان و  فیلمبرداران به آنان می‌شد.

محسن مهرعلیزاده، رییس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات

وی که درسومین روز ثبت نام ها وارد وزارت کشور شد، رییس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات با همراهی نوه های خود در انتخابات ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اختلاف‌نظرها و فشارهایی که در عرصه داخلی ایجاد شده و موجب خدشه‌دار شدن منافع ملی و آسایش ملی شده دولتی را می‌طلبد که با روح عملگرایانه همه گروه‌ها و فعالان بتواند راه‌حل‌هایی را برای رفع مشکلات صادرات و تولید فراهم کند.

«چهارمین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری »

 شاهین محمدصادقی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

 رئیس بسیج جامعه پزشکی در چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات وارد وزارت کشور شد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مبارزه با رانت خواری، تجمل‌گرایی و اشراف‌گرایی برنامه دارم و شعار من مدیران جوان و معیشت مردم است.

مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات 

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با ورود به وزارت کشور، ثبت‌نام کرد.

تاج‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات میراث مشروطه و رای دادن حق من و شماست. ما مسیر گفتگو و آشتی را ترک نخواهیم کرد، حتی اگر طرف مقابل با ما سر جنگ داشته باشد.

   فریدون عباسی، نماینده مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ثبت‌نام کرد.

فریدون عباسی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد. ممکن است احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری را نداشته باشم که آن هم به عهده شورای محترم نگهبان است. اما از نامزدهای مورد تایید شورا حمایت می‌کنم.

علیرضا افشار، فرمانده اسبق نیروی مقاومت

 قائم‌ مقام وزیر کشور در دولت دهم و فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج ثبت‌نام کرد.

افشار پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار بنده "با مردم و برای مردم" است و 47 برنامه ملی تحول‌آفرین آماده کرده‌ایم.

«آخرین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری»

آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضایی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم ایران که از جای جای کشور از من برای حضور در انتخابات دعوت کردند تشکر می‌کنم.

وی گفت:  ابتدا لازم می دانم از دست اندرکاران امر انتخابات نظارت و اجرایی تقدیر کنم و در ثانی از شما اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم تشکر می‌کنم و خسته نباشید عرض می نمایم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی، روحانی، اساتید دانشگاه، کشاورزان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ،تولیدکنندگان، تشکل‌های روحانی و زنان و مردان کشورم که برای اجابت دعوت آنها و به اشکال مختلف این دعوت را تکرار کردند تشکر می‌کنم و برای اجابت دعوت ان ها به صحنه آمدم.

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

لاریجانی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: سوال مهم این است که مسئله اصلی در کشور چیست؟ پیش از آنکه به پاسخ این سوال بپردازم، باید عرض کنم به دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود، با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی مسئله قابل حل است و یا کلید جادویی برای آن وجود دارد و یا اینکه با سوپرمن بازی و دار و درفش می‌توان به راه حلی رسید.

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی

وی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات افق‌گشا می‌آیم و دولت ملت را تشکیل خواهم داد، اظهار داشت: هم‌وطنان عزیز! ایران ما در سال‌های اخیر با مسائل و تنگناهای گوناگون روبرو بوده و اکنون به شدت نیازمند افق‌گشایی‌های واقعی در زندگی مردم و توسعه همه‌جانبه کشور، بهبود معیشت مردم با رفع تحریم‌ها و رشد اقتصادی پایدار و اشتغال‌زا و حمایت از تولید و بازتوزیع عادلانه‌تر ثروت است.

وی بیان کرد: انتخابات را باید به عنوان فرصتی برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های قانون اساسی برای اعمال حاکمیت ملی و اصلاح روند حکمرانی پاس داشت و تاثیرگذار کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ماست. انتخاباتی که از آنِ همه و مظهر جمهوریت نظام است و به تاکید رهبر معظم انقلاب مشارکت گسترده و موثرتر در آن گشاینده راه برای توانمند شدن مردم و حکومت، عبور از بحران‌ها و افزایش اقتدار ملی است.

مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در انتخابات ثبت‌نام کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندی پیش شما گفته بودید اگر لازم باشد فقط به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنم، آیا شما به عنوان نامزد پوششی آقای جهانگیری در انتخابات ثبت نام کردید؟ گفت: این زرنگی‌های خبرنگار هاست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه من نامزد پوششی هستم و به نفع جهانگیری کنار می‌روم تصور نادرستی است.

عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی

آخوندی پس از ثبت نام در انتخابات تاکید کرد که می‌آیم تا گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم؛ زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

وی با بیان اینکه «من می‌فهمم که شهروندان ایران پدیده‌ چنددولتی یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنند»، خاطر نشان کرد: مردم مشاهده میکنند که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند.

سید شمس‌الدین حسینی، وزیر پیشین اقتصاد

 نماینده مجلس و وزیر پیشین اقتصاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

سید شمس الدین حسینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مقامات سیاسی کشور و سیاسیون که اغلب فاقد دانش در عرصه اقتصاد بودند، با نگاه‌های سیاسی کار اجرایی کردند و امروز ثمره آن را می‌بینید.

حسینی گفت: من آماده ام که مشکلات کشور را اصلاح کنم.

  محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران

فرزند مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

با بیان اینکه «عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است» اظهار کرد: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی

وی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردمسالاری

 وی بعد از ثبت نام و پیوستن به جمع داوطلبان کاندیداتوری دولت سیزدهم با اشاره به اینکه رشد نقدینگی یکی از مشکلات کشور است، گفت: من برای حل این مشکل اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم.

عزت الله ضرغامی، رییس اسبق صداوسیما

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای من این است که من روحانی نیستم و با صدای بلند این را برای مردم یادآوری خواهم کرد، مدعی شد: یکی از اقدامات اشتباه دولت روحانی تبدیل همه موضوعات کشور به موضوعات دوقطبی از دوقطبی مذاکره و ضد مذاکره و دیگری فضای مجازی و فیلترینگ است.

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

و.ی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

زاکانی در نشست خبری گفت: مسببین وضع اسفبار فعلی به عرصه انتخابات آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند در حالی که تحول اقتصادی با تصمیمات ۲۰ دقیقه‌ای میسر نخواهد شد. دنیاطلبی برخی از مسئولان و قدرت طلبی برخی از سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امید را در دل مردم به ویژه جوانان آینده ساز کشور کمرنگ کرده است. مردم به جای کنترل از راه دور و پشت میز، حضور در میدان و حل مشکلات اقتصاد را می‌خواهند. بنای آمدن نداشتم اما با آرایش جدید و حضور نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی و نیاز جبهه انقلاب پذیرفتن به میدان بیایم.

کد خبر: 1095643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =