رندمردی؛ فوتبال مردانه در میان میدانم آرزوست..!

اعتراضات از پیش برنامه ریزی شده و تحت فشار قرار دادن داور مسابقه، در فوتبال روز دنیا جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ روز گذشته و در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر، در شهرآورد بزرگ پایتخت، متاسفانه شاهد اتفاقاتی بودیم که نه در چارچوب منش و اخلاق ورزشی جایگاهی داشت و نه در قاموس مردانگی می‌گنجید.

داور یک انسان است...

بازی در شرایطی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی، اعتراض مکرر بازیکنان و کادر فنی دو تیم به داور مسابقه، آغاز شد و این اعتراضات به اندازه ای اوج گرفت که با کوچکترین برخورد میان بازیکنان و یا حتی بر سر پرتاب یک اوت ساده،شاهد بالا و پایین پریدن های بازیکنان و کادر فنی دو تیم بودیم. بی شک تحت فشار قرار گذاشتن داور و اعتراض های از پیش برنامه ریزی شده، در فوتبال روز دنیا هیچ جایگاهی ندارد و منسوخ است. این اعتراض ها به حدی زیاد بود که در صحنه هایی از بازی،به نظر میرسید داور مسابقه تحت فشار عوامل دو تیم، تمرکز خود را از دست داده است.

رئال مادرید-بایرن مونیخ ۲۰۱۷

بدون شک هرگز دربی تهران، حساس تر از بازی چند میلیون دلاری و پربیننده ی دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نبوده و نیست.سال ۲۰۱۷ و در بازی برگشت رئال مادرید و بایرن مونیخ، شاهد یکی از پر حرف و حدیث ترین داوری های فوتبال اروپا بودیم. رئال در سانتیاگو میزبان بایرن بود و قضاوت این بازی بر عهده ی ویکتور کاسای مجارستانی بود. در حالیکه بایرن در طول نود دقیقه، شکست دو بر یک بازی رفت را جبران کرده بود و بر بازی مسلط بود، داور مسابقه ویدال را از زمین بازی اخراج کرد، تا بایرن در وقت های اضافه ده نفره کار را دنبال کند. در وقت اضافه دوم این دیدار، رونالدو دو گل در شرایط آفساید به ثمر رساند که هر دو گل مورد تایید کاسای قرار گرفت و رئال با شکست بایرن، بازی چند میلیون دلاری را برد و راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد.اما نکته جالب توجه این بود که با وجود این اشتباهات تاثیرگذار و پرشمار داور،هیچ یک از بازیکنان بایرن، در طول جریان مسابقه به داور اعتراض نکردند و تنها در مصاحبه های بعد از بازی، به عملکرد کاسای انتقاد کردند.حقیقت این است که فوتبال حرفه ای، عوامل حرفه ای میخواهد و آنروز ستارگانی چون لواندوفسکی،روبن،ریبری،لام و نویر فوتبال و رفتار حرفه ای را معنا کردند.

زمانیکه قانون نباشد..

پس از قضاوت جنجالی و بحث برانگیز کاسای در بازی رئال و بایرن، کمیته داوران یوفا او را از قضاوت محروم کرد و کاسای در هیچ دیداری قضاوت نکرد و از داوری کنار زده شد. شاید دلیل برخورد و رفتار حرفه ای عوامل بایرن در آن دیدار، دلگرمی به چنین قانون سفت و محکمی بود که کاسای را برای همیشه از داوری کنار زد. زمانیکه قانون و مجری قانون به وظایف خود به درستی عمل کنند، بی شک هر کس تنها به فکر انجام وظیفه ی خود خواهد بود.شاید اگر در فوتبال ایران، از سالها قبل،با این اعتراض ها و رفتارهای زشت و زننده برخورد محکمی صورت میگرفت، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در بزرگترین فوتبال ایران نبودیم.

فوتبال ایران، نیازمند اجرای قانون

زمانیکه به قاطعانه ترین شکل ممکن، با اعتراض بازیکنان به داور برخورد نمیشود، زمانیکه حکم محرومیت رشید مظاهری در شهراورد دور رفت اجرا نمیشود، زمانیکه رسیدگی به پرونده ی اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان به بعد از دربی موکول میشود و به طور کل زمانیکه هیچ یک از عوامل فوتبال ایران ترسی از برخورد قانونی ندارند، بی شک نباید انتظار اصلاح رفتار عوامل فوتبال کشورمان را داشته باشیم.

شهرآورد نود و پنجم با تمام زیبایی‌ها و زشتی‌های خود به پایان رسید و پرسپولیس با شکست رقیب دیرینه، صدرنشین شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =