نگاه دولت روحانی به غرب ساده‌انگارانه بود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دولت آقای روحانی در خوشبینانه ترین حالت  نگاه خیلی ساده ای به مسائل و روابط میان ایران و غرب داشت و گمان می‌کرد که سوءتفاهمی وجود دارد و این سو تفاهم را باید برطرف کرد.

مصطفی انتظاری کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص رویکرد نگاه به غرب در دولت روحانی و نتایج این نوع سیاست برای کشور در هشت سال گذشته، اظهار داشت: دولت روحانی از ابتدا با هدف بهبود بخشیدن رابطه ایران و غرب شروع به کار و تلاش کرد به زعم خود سوءتفاهمات را برطرف کند و در این راه برجام را نیز امضا کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: به نظر من دولت آقای روحانی در خوشبینانه ترین حالت  نگاه خیلی ساده ای به مسائل و روابط میان ایران و غرب داشت و گمان می‌کرد که سوءتفاهمی وجود دارد و این سو تفاهم را باید برطرف کرد.

وی در ادامه بیان داشت: خروج آمریکا از برجام و مطرح کردن مسائلی مانند مسائل حقوق بشری، منطقه‌ای، موشکی و بحث های دیگر تحت عنوان برجام های بعدی علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران نشان داد که مشکل اساسی وجود سوء تفاهم میان دو طرف نیست.

انتظاری افزود: طرف های مقابل همواره در طی این چهار دهه با ایران قدرتمند مشکل داشته و دارند و طبیعتاً تا ایران قدرتمند است سوءتفاهمات و بهانه گیری های طرف مقابل نیز وجود دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: بعد از گذشت چندین ماه از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا همچنان اتفاق خاصی برای احیای برجام نیفتاده است که این نشان دهنده آن است که مسئله فقط یک سوء تفاهم و یا رفتارهای انسان عجیب و غریبی مثل ترامپ نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این واقعیت را متوجه باشیم که نوعی بدعهدی سیستماتیک در آمریکا وجود دارد و رفتار دولت جدید آمریکا در قبال ایران به ما نشان داد که نگاه طرف ایرانی خوش بینانه و ساده لوحانه بوده است.

کد خبر: 1095747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =