لزوم ورود دانشگاهیان برای رفع فتنه‌های مذهبی و قومیتی

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان اردبیل گفت: حضور دانشگاهیان و نخبگان علمی در رفع فتنه‌ها مطلوب نیست؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش برای تقریب مذاهب است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب واحد اردبیل که با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: اهداف دانشگاه آزاد برخواسته از آرمان‌های اصیل انقلاب هستند که به خوبی دانشگاه را به سمت حکمت گرایی و مسئله‌گرایی جهت‌دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حکمت‌گرایی و مسئله‌گرایی روح تازه‌ای به دانشگاه آزاداسلامی دمیده است، گفت: ما اعتقاد داریم این دو موضوع نه تنها باعث ارتقای این دانشگاه‌ می‌شود بلکه آموزش عالی کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رسولی با اشاره به اسناد بالا دستی در کشور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به سراغ اسنادی که تدوین شده؛ اما در عمل کمتر مورد توجه است مانند سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و سند مهندسی علمی کشور رفته است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: دانشگاه آزاداسلامی با به‌روز کردن راهبردها رویکردها در حال پیاده‌سازی اسناد بالا دستی کشور است.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام سرمایه‌گذاری‌های کلان و بسیار گسترده‌ای را در زمینه تفرقه افکنی قومی و مذهبی در ایران انجام داده‌اند. این سرمایه‌گذاری توسط دشمنان سابقه دیرینه‌ای دارد. 

به گفته رسولی، طرح‌ها و نقشه‌ها برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده است. به عنوان مثال ما شاهد خلق داعش بودیم که هدفی جز نابودی پیکره اسلام نداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مطرح کرد: اگر رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و جانفشانی شهدایی مانند سردار قاسم سلیمانی نبود، بدون تردید پیکره اسلام از هم فرو می‌پاشید.

وی افزود: ما باید بپذیرم که ریشه فتنه‌ها و تفرقه‌افکنی غربی‌ها به صورت کامل خشک نشده است. در حال حاضر دشمنان اسلام دانشگاه‌ها و مراکز علمی را نیز در کانون توجه قرار داده‌اند.

رسولی با بیان اینکه حضور دانشگاهیان و نخبگان علمی در رفع فتنه‌ها مطلوب نیست، گفت: دانشگاه آزاداسلامی با تدبیری که توسط مدیران این دانشگاه شده، در حال پر کردن خلا نقش دانشگاهیان در رفع فتنه‌های قومی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل به برکت حضور آیت الله آملی خوشبختانه فرهنگ تقریب مذاهب به خوبی اجرایی می‌شود. همچنین علمای اهل سنت استان نیز در این زمینه به خوبی ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای استان اردبیل برای هر چه نزدیک‌تر کردن مذاهب وجود دارد، گفت: علمای اهل سنت و شیعه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال گسترش هر چه بیشتر تقریب مذاهب هستند.

رسولی اظهار کرد: نخبگان و دانشگاهیان نیز با ورود بیشتر در موضوع تقریب مذاهب می‌توانند به فرهنگ سازی بیشتر کمک کنند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خاطرنشان کرد: با هم افزایی و همدلی بین علما و نخبگان دانشگاهی می‌توان راه فرهنگ تقریب در منطقه را به بهترین شکل ممکن پیمود. برگزاری  نشست‌های چند جانبه، کرسی‌های آزاداندیشی و انتشارات علمی نیز این مهم اثر گذار است.

وی افزود: پایگاه نشریات علمی بین‌المللی واحد اردبیل می‌توانند در  حوزه تقریب مذاهب، محتوای خوبی را تولید کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1096304

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =